Ekonomihandläggare till enheten för leverantörsreskontra i Gävle

Ekonomihandläggare till enheten för leverantörsreskontra i Gävle

Arbetsbeskrivning

Anställning är placerad inom avdelningen för ekonomi och konsulttjänster på enheten leverantörsreskontra i Gävle. Enheten handhar leverantörsfakturahantering, betalningar, löpande redovisning och avstämningar för 77 stycken kundmyndigheter.
På den aktuella enheten för leverantörsreskontra i Gävle arbetar 16 medarbetare idag i tre olika team. En enhet där samarbete inom enheten och teamet är viktigt och det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Vi söker nu ekonomihandläggare till vår enhet.
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar med att hantera det löpande ekonomiflödet kopplat till leverantörsreskontra. Det är av stor vikt att du trivs i en roll som kräver flexibilitet och en god samarbetsförmåga. Inom teamet har alla ett gemensamt ansvar för reskontran, du förväntas ta ett självständigt ansvar för de ärenden du åtagit dig.

I rollen som fakturhandläggare kommer du arbeta med inkommande leverantörsfakturor i workflow. Du arbetar med konteringar och omföringar, påminnelser och uppföljningar, avstämningar och kontroller, filinläsning, utredningsarbete och felsökningar. Du kommer även att utforma rutiner när arbetsuppgifter förändras eller tillkommer och ge support till kundmyndigheter samt delta i kundmöten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer
• Minst två års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter under de senaste tio åren
• God systemförståelse samt goda kunskaper i Excel


Vidare ska du ha följande förmågor
• Vara serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Du är proaktiv och driver arbetsuppgifter självständigt
• Bidrar med kunskaper och erfarenheter
• Är intresserad och tar ansvar kring kundens frågor

Vidare är det meriterande om du har
• Erfarenhet av betalningar
• Fördjupade kunskaper inom moms

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad fr o m 1 mars 2023 till och med 30 september 2024 och heltid. 
Anställningen är placerad i Gävle. 

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 15 januari 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. 

Vi planerar att genomföra intervjuer under v. 3 - 4.


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Liknande jobb


Local Division Controller

Local Division Controller

25 november 2024

Accounting Economist

Accounting Economist

25 november 2024

Projektcontroller

Projektcontroller

22 november 2024

Ekonomikonsult (Pyramid) interim Kista - Omgående

Ekonomikonsult (Pyramid) interim Kista - Omgående

22 november 2024