OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anställning är placerad inom avdelningen för ekonomi och konsulttjänster på enheten leverantörsreskontra i Gävle. Enheten handhar leverantörsfakturahantering, betalningar, löpande redovisning och avstämningar för 77 stycken kundmyndigheter.
På den aktuella enheten för leverantörsreskontra i Gävle arbetar 16 medarbetare idag i tre olika team. En enhet där samarbete inom enheten och teamet är viktigt och det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Vi söker nu ekonomihandläggare till vår enhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar med att hantera det löpande ekonomiflödet kopplat till leverantörsreskontra. Det är av stor vikt att du trivs i en roll som kräver flexibilitet och en god samarbetsförmåga. Inom teamet har alla ett gemensamt ansvar för reskontran, du förväntas ta ett självständigt ansvar för de ärenden du åtagit dig.
I rollen som fakturhandläggare kommer du arbeta med inkommande leverantörsfakturor i workflow. Du arbetar med konteringar och omföringar, påminnelser och uppföljningar, avstämningar och kontroller, filinläsning, utredningsarbete och felsökningar. Du kommer även att utforma rutiner när arbetsuppgifter förändras eller tillkommer och ge support till kundmyndigheter samt delta i kundmöten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer
• Minst två års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter under de senaste tio åren
• God systemförståelse samt goda kunskaper i Excel
Vidare ska du ha följande förmågor
• Vara serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Du är proaktiv och driver arbetsuppgifter självständigt
• Bidrar med kunskaper och erfarenheter
• Är intresserad och tar ansvar kring kundens frågor
Vidare är det meriterande om du har
• Erfarenhet av betalningar
• Fördjupade kunskaper inom moms
Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad fr o m 1 mars 2023 till och med 30 september 2024 och heltid.
Anställningen är placerad i Gävle.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 15 januari 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Vi planerar att genomföra intervjuer under v. 3 - 4.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.