Ekonomihandläggare till enheten för redovisning i Gävle

Ekonomihandläggare till enheten för redovisning i Gävle

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster på enheten för redovisning i Gävle. Avdelningen har ca 130 medarbetare fördelade på nio enheter i Östersund, Gävle, Stockholm & Sollefteå. Avdelningens uppdrag omfattar bland annat leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut.

På den aktuella enheten för redovisning i Gävle arbetar 20 medarbetare idag i tre olika team. En enhet där samarbete inom enheten och teamet är viktigt och det innebär att planera, genomföra och utveckla arbetet med våra kunder tillsammans. Nu söker vi en ekonomihandläggare för att stärka upp ett av våra team.

Vi söker nu dig som vill jobba med ekonomi på en spännande och utvecklande arbetsplats där vi på enheten hanterar redovisning och kundreskontra för flera statliga myndigheter som ger möjlighet till ett varierande jobb. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomihandläggare ingår löpande redovisning, kundfakturering, anläggningsredovisning samt avstämningar för våra kundmyndigheter.

Du kommer ha kontakt med våra kunder både skriftligen via vårt ärendehanteringssystem samt att telefonkontakt kan förekomma. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer
• Erfarenhet från arbete med ekonomi och arbete i ekonomisystem

Vidare ska du följande förmågor:
• Ge god service
• Ha god kommunikationsförmåga
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Vara engagerad och bidra i förbättringsarbetet
• Vara bekväm med att arbeta i flera system
• Självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter 
• Vara noggrann i arbetet

Dessutom är det meriterande om du har:
• Goda redovisningskunskaper
• Goda kunskaper i Microsoft Excel

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Startdatum efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning om sex månader. 
Anställningen är placerad i Gävle. 

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 14 maj 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. 

Vi planerar att genomföra intervjuer under v. 21-23. 


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2021
  • Ansök senast: 14 maj 2021

Liknande jobb


21 november 2024