OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!
Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig söker vi nu en vikarie.
Vi söker en nyfiken och lösningsfokuserad ekonomihandläggare till enheten Redovisning och Rapportering, som har ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration.
Enheten Redovisning och rapportering är organiserad under Arbetsförmedlingens förvaltningsavdelning och i Kristinehamn arbetar ca 60 medarbetare med bland annat leverantörsfakturor, E-handel, kundfakturor, betalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring, bokslut mm.
Nya ekonomiska flöden utvecklas och implementeras löpande. Vi arbetar mot en stor digitalisering och automatisering av våra processer och utveckling av våra ekonomiska flöden. Till detta bidrar du genom att arbeta med det löpande och vara delaktig i förbättringsarbete. Du arbetar med ett brett kontaktnät, både internt och externt.
Vi erbjuder dig en arbetsplats som värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje och ett stimulerande och utvecklande arbete. Vi har goda anställningsvillkor såsom flexibel arbetstid, friskvård och förmånliga semesteravtal. Du blir placerad centralt i Kristinehamn, med närhet till centrum och resmöjligheter.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomihandläggare kommer du i huvudsak att arbeta i våra ekonomiska flöden, där support, information och utbildning är viktiga framgångsfaktorer.
Du kommer att jobba med avvikelsehantering i våra ekonomiska flöden och vi arbetar ständigt med förbättringar och utveckling av processerna. Du kommer att vara en del av supporten såväl internt som externt och dokumentation av arbetssätt och rutiner ingår som arbetsuppgift.
Kvalifikationer
Du har Högskoleutbildning inom ekonomi
Meriterande
Erfarenhet av e-handel
Erfarenhet av stödsystemet Raindance
Erfarenhet av att ha arbetat med inköpsrelaterade frågor.
Personliga egenskaper:
Du är aktiv och engagerad i utvecklingsfrågor samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser att du som söker denna tjänst är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du är ansvarsfull, serviceinriktad och har förmåga att arbeta självständigt. Arbetsuppgifterna kräver din flexibilitet och du bör vara prestigelös, samt kunna bidra med en positiv atmosfär.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Placeringsort, Kristinehamn med tillträde 1/9. Vikariat 6 månader, med möjlighet till förlängning
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-06-05 märkt med Af-2020/0026 3991. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktuppgifter:
Johanna Hansson, Sektionschef, 010 486 47 58
HR-Partner Lena Bröderman 010-4874103
Peter Eriksson, ST 010-486 84 41
Liljana Talevska , SACO, 010-487 02 15
Sara Sakhnini , SEKO, 010-488 60 82
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.