Ekonomihandläggare till fastighetskontoret!

Ekonomihandläggare till fastighetskontoret!

Arbetsbeskrivning

Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborgs framtid.

Vi är cirka 250 anställda och vårt kontor ligger i anrika lokaler nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, en god stämning och engagerade medarbetare. Arbetet på fastighetskontoret styrs politiskt och ytterst av fastighetsnämnden. Vårt uppdrag är spännande och hos våra medarbetare på fastighetskontoret finns en bred erfarenhet och en stor bredd i kunskap. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara en del av ett team som präglas utav serviceanda, samarbete och utveckling? Vi är en ekonomiavdelning på 12 personer som arbetar med förvaltningens planering, budget, redovisning och uppföljning. Ekonomifunktionen ansvarar också för att samordna förvaltningens inköp. På grund av pensionsavgång söker vi nu en ny kollega.

Hos oss kommer du att jobba med löpande ekonomiarbete så som:

• Dagrapporter
• Vissa kontoavstämningar, analyser och kontroller
• Utbetalningar
• Manuell fakturering
• Posthantering
• System och registervård
• Samarbete och backup med övriga funktioner inom enheten
• Kund, lev, inköpstöd, kundsamtal, redovisning
• Kontakt med kontorets handläggare
• Utveckla processer och rutiner


Då vi hjälps åt och stöttar upp för varandra kan du också komma att arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har läst ekonomi på minst gymnasienivå och gärna med en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt att du har lång erfarenhet inom ekonomi som anses som motsvarade.
Du har några års erfarenhet av arbete inom redovisning, från kund- och leverantörsreskontra. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från större offentlig organisation meriterande samt erfarenhet av investerings och fastighetsverksamhet. Du har goda IT-kunskaper och god förmåga att lära dig nya system. Du behärskar svenska i både tal och skrift.

För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en serviceinriktad person med ett sinne för siffror. Du kommer att arbeta självständigt och tillsammans med olika team (redovisning/lev/kund och inköp) så det är viktigt att du gillar samarbete, är prestigelös men ansvarsfull och kan jobba självständigt. Du är nyfiken på att lära dig och andra nya saker och du gillar att arbeta strukturerat och noggrant. Då arbetet både kräver självständighet och kontakter med andra är det viktigt att du gillar variationen och kan vara flexibel i dessa roller.

Vi ser fram emot att få träffa dig, så tveka inte med din ansökan!

ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.

Till rekryteringsföretag och annonsörer

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024