Ekonomihandläggare till Institutionen för bygg-och miljöteknik

Arbetsbeskrivning

Bygg- och miljötekniks verksamhet omfattar - byggande i samhället, hus att bo i, vägar att färdas på och vatten att dricka - allt från planering till underhåll med hänsyn till miljö, energi och ekonomi. Analyser och problemlösande kopplas till samspelet i samhället mellan teknik, människa och natur.

Institutionen har omkring 170 anställda, fördelade på administration och sju forskningsavdelningar på campus Johanneberg. Vår forskning och utbildning är ledande och medverkar till ett hållbart samhällsbyggande.

 

Information om avdelningen
Den administrativa avdelningen ansvarar för stöd till institutionens lärare och forskare inom områdena ekonomi, projektredovisning, kommunikation, personaladministration, studieadministration inom grund- och forskarutbildning, arrangemang, diarieföring och verksamhetsstyrning. Vår målsättning är att leverera ett så bra och behovsanpassat stöd som möjligt. Vi är i ett utvecklingsskede och för att lyckas med vårt uppdrag är viktiga förhållningssätt att vara proaktiva, kompetenta och effektiva. Som grupp behöver vi en ökad mångfald för att nå ännu bättre resultat.

Vi söker nu dig som vill arbeta i en bred roll inom ekonomi och administration. Du kommer att ha helhetsansvar för det administrativa stödet till forskare och lärare på avdelningen för teknisk akustik, där du har din arbetsplats i en god arbetsmiljö.

Beskrivning av tjänsten
I dina arbetsuppgifter ingår löpande redovisning, kundfakturering, upprättande av budget, prognos och bokslut samt projektredovisning. Du arbetar även med personaladministration och information, t.ex. att hålla avdelningens hemsida uppdaterad. I ditt ansvarsområde ingår också de administrativa delarna i samband med tentamen, resultatrapportering, examensarbeten och forskarexamina på avdelningen. Du koordinerar avdelningens event såsom exv. disputationer, skriver mötesanteckningar och bokar fika.

Arbetet innebär en stor variation på arbetsuppgifter och vi söker därför dig som har ett utpräglat servicetänk och som trivs med att ha ett helhetsansvar för det administrativa.

Du samarbetar tätt med avdelningschef, forskare/lärare och tar självständigt ansvar för genomförandet av ditt arbete utifrån gemensamma rutiner och regelverk. Du har kunniga kollegor i motsvarande roller men som arbetar mot andra avdelningar. Tillsammans med dem förväntas du bidra i vidareutvecklingen av rutiner och arbetssätt.

Tjänsten är på 100 % och en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer
Institutionen för bygg- och miljöteknik är en internationell miljö med många olika personalkategorier. För att trivas och lyckas i den här rollen är din goda samarbetsförmåga viktig liksom att du med lätthet och tydlighet kommunicerar på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Som person är du självgående, prestigelös och strukturerad. Du är lyhörd och tycker om att ge service åt andra.

Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet kompletterad med erfarenhet av koordinerande och självständigt administrativt arbete. Du är van vid stort eget ansvar samt att vara ensam i din roll. Du använder obehindrat Office-programmen, särskilt Excel, och har lätt för att sätta dig in i nya administrativa IT-system. Har du kännedom om universitetsvärlden eller tidigare arbetat inom offentlig förvaltning är det ett plus. 

Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20160172 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:


• CV 
• Personligt brev
- 1-2 sidor
• Övrigt (valfritt):
- Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Du ansöker via Lediga tjänster

Sista ansökningsdag: 15 maj 2016

Vid frågor, vänligen kontakta
Cecilia Hahn Berg, administrativ chef och viceprefekt verksamhetsutveckling, cecilia.hahn.berg@chalmers.se, 031-7722167

Wolfgang Kropp, proprefekt och chef för avdelningen för teknisk akustik, wolfgang.kropp@chalmers.se, 031-7722204

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 april 2016

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


21 november 2024