OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Ekonomihandläggare till Ekonomiavdelningen
Ekonomiavdelningen, Enheten Redovisning och Rapportering
Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen.
Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!
Vi söker nu ytterligare flera nyfikna och lösningsfokuserade ekonomihandläggare till enheten Redovisning och Rapportering, som har ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration. Enheten är organiserad under Arbetsförmedlingens ekonomiavdelning och i Kristinehamn arbetar ca 140 medarbetare med bland annat leverantörsfakturor, e-handel, kundfakturor, betalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring samt bokslut.
Vi arbetar i snabb takt med utveckling och automatisering av processerna för myndighetens leverantörsfakturor och e-handelsflöden. Vi söker nu dig som kan arbeta löpande med avvikelsehantering i våra fakturaflöden.
I rollen som ekonomihandläggare kommer du att arbeta i med avvikelsehantering i våra fakturaflöden och du kommer också att vara en del av vår support till såväl interna som externa kunder. Att dokumentera arbetssätt och rutiner ingår också i dina arbetsuppgifter, liksom att ingå och vara aktiv i vårt förbättringsarbete.
Grundläggande kvalifikationskrav:
- Minst 3-årig gymnasieutbildning och erfarenhet av ekonomiarbete
Meriterande:
- Erfarenhet av utvecklingsarbete
Personliga egenskaper:
Du är aktiv och engagerad i utvecklingsfrågor samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser att du som söker denna tjänst är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du är ansvarsfull, serviceinriktad och har förmåga att arbeta självständigt. Arbetsuppgifterna kräver din flexibilitet och du bör vara prestigelös, samt kunna bidra med en positiv atmosfär. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Övrigt
Placeringsort, Kristinehamn med tillträde så snart som möjligt. Flera platser, Visstidsanställning tom 2022-12-31. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen in med din ansökan elektroniskt senast 2022-04-11 via vårt rekryteringssystem. . Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg/betyg. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Vi arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsprocess, där urvalet sker vi flera steg via kvalifikationer, arbetspsykologiska tester och kompetensbedömning, intervjuer samt referenstagning.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.