Ekonomihandläggare till myndighet i centrala Göteborg!

Ekonomihandläggare till myndighet i centrala Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Har du utbildning inom ekonomi och har tidigare erfarenhet av en ekonomisk roll? Då har vi tjänsten för dig! För vår kunds räkning söker vi nu en ekonomihandläggare på heltid med start omgående. Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig 6 månader framåt. Sök redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Vår kund söker en engagerad ekonomihandläggare till den administrativa avdelningens kansli. På kansliet blir du en viktig del av kundens administrativa service såväl externt som internt. Kansliet hanterar bl.a. ekonomi- och personaladministration, administrationen avseende nämndemän och IT-stöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:

Bistå chefsadministratören med planering och uppföljning av budget. Ta fram underlag, analysera, göra prognoser och följa upp ekonomiskt utfall.
Stötta chefsadministratören i avtalshantering och upphandling.
Fakturahantering, bokföringsorder samt viss fakturering.
Granska offerter vid föreläsningar och konferenser och göra självständiga bedömningar.
Bistå nämndhandläggare med ekonomiska granskningar av bland annat inkomstuppgifter, registrering av arvoden, granskning av deklarationer m.m.
Inventeringar av möbler och konst.
Vissa andra administrativa arbetsuppgifter.
I och med att vi är ett litet kansli är det en självklarhet att vi hjälps åt vid frånvaro eller tillfälliga toppar i arbetsbelastningen. Det innebär att du successivt behöver lära dig de övriga arbetsuppgifterna på kansliet.

Vem är du?
Vi söker dig med lägst gymnasieekonomisk utbildning och erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten, där bland annat kontroller och analyser varit viktiga ingredienser. Du har grundläggande kunskaper inom redovisning och ekonomisystem samt goda kunskaper inom Excel och övriga Officeprogram.

Du har även några års arbetslivserfarenhet som ekonomiadministratör/ekonomiassistent. Eftergymnasial ekonomisk utbildning är meriterande. Vi förutsätter att du har lätt att lära dig nya arbetsuppgifter och att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Som person är du utvecklingsinriktad, initiativtagande, ansvarstagande och arbetar utifrån ett problemlösande förhållningssätt. Vidare är du flexibel, noggrann och effektiv samt har ett gott omdöme och känsla för service och kvalitet. Samarbete är en del av vårt dagliga arbete och vi ser att du som söker ska ha förmåga att arbeta tillsammans med andra i grupp och ta ansvar och bidra till en god stämning på arbetsplatsen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024