OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SALTECH Consultants AB är ett konsultföretag som jobbar med marin- och transporttekniska frågor.Typiska uppdrag är projektering, specificering, design och produktionsuppföljning av fartyg och omlastningsterminaler.Det gäller såväl mindre fartyg, örlogsfartyg, kustbevakningsfartyg som alla typer av handelsfartyg.Arbetet sker dels från vårt kontor i Solna men också ofta i team i nära samarbete med våra kunder som huvudsakligen är rederier, varv och myndigheter.För närvarande har företaget sex heltidsanställda konsulter som alla är civilingenjörer, skeppsbyggare.SALTECH Consultants AB söker nu en Ekonomihandläggare/Administratör Heltid - eventuell möjlighet till deltid (70%) Vi söker nu en ny ekonomihandläggare/administratör där huvudarbetsuppgifterna utgörs av att självständigt ansvara för ekonomihandläggning tillsammans med diverse administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna består bland annat av: .Löpande ekonomihantering, bokföring, uppföljningar och lönehantering..Att fungera som kontorets administrativa stöd med ansvar för att ta emot och fördela inkommande samtal, posthantering, rese- och hotellbokningar, administration kring avtal samt inköp av kontorsmaterial mm. Det här är ett jobb för Dig som trivs med ett självständigt arbete i en trivsam miljö!Vi tror att Du har några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, redovisningsassistent eller liknande, har en god samarbetsförmåga och trivs bra med att ge god service.Eftersom Du kommer ha kontakt med såväl SALTECHs svenska som internationella kunder bör Du behärska både svenska och engelska - i så väl tal som skrift. Du har gymnasieekonomutbildning eller motsvarande.Erfarenhet från att arbeta i SPCS är meriterande. På grund av försvarssekretess måste sökande klara en säkerhetskontroll hos Registernämnden. I den här rekryteringen samarbetar SALTECH Consultants med Adecco Rekrytering.