Ekonomiintresserad kundtjänstmedarbetare sökes till Danske bank i Linköping

Ekonomiintresserad kundtjänstmedarbetare sökes till Danske bank i Linköping

Arbetsbeskrivning

Danske Bank är en nordisk bank med starka lokala rötter och broar till resten av världen. I över 145 år har vi hjälpt människor och företag i Norden att förverkliga sina ambitioner. Danske Bank har över 19 000 anställda i 16 länder runt om i världen som betjänar våra 3,4 miljoner privata kunder, företagskunder och institutionella kunder. Utöver banktjänster erbjuder vi även livförsäkringar och pensionstjänster, hypotekslån, förmögenhetsförvaltning, fastighets- och leasingtjänster.

Har du ett gediget intresse för ekonomi? Vill du arbeta med servicetjänster och ge kunder bra upplevelser. Då ska du söka tjänsten som kundtjänstmedarbetare/kundrådgivare på Danske Bank.

Beskrivning av tjänsten

Vi söker nu fler medarbetare till vår verksamhet kundservice privat, en del av Customer Relations i Linköping på Danske bank. Uppdraget är att erbjuda god service och utveckla relationerna med kunderna, och förstärka den positiva upplevelsen av banken.

I rollen kommer du med ditt intresse för ekonomi och människor leverera relevanta och värdeskapande lösningar genom telefon, chatt, mail och sociala medier till nya och befintliga kunder till Danske Bank.

Till din hjälp så har du kompetenta och trevliga kollegor och gruppchefer som tillsammans med dig ansvarar för att skapa en hög tillgänglighet och att utveckla kundernas privatekonomi genom bankens lösningar.

– att skapa ökade värden för kunderna, det är bankens motto.

Under anställningens gång kommer du att erhålla relevanta utbildningar inom Swedsec Bolånelicens och certifiering i informationsgivning för finansiella produkter.

Beskrivning av dig själv

För att trivas och prestera bra i den här rollen tror vi att du har ett stort engagemang för människor. Du gillar att jobba i en verksamhet med högt förändringstempo. Du stimuleras av att arbeta resultatinriktad och av att koppla ihop kundernas behov med bankens produkter och tjänster. För att lyckas i rollen måste du även aktivt arbeta med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med dina kollegor, samt bidra till ett öppet och positivt klimat.

Erfarenheter och önskemål

Meriterande - Vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning eller högskoleexamen/ motsvarande inom ekonomi för att lättare förstå vår vardag.
Självklart har du goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift för att kunna utföra arbetet.

Ett stort plus för oss är att du har ett långsiktigt mål med ditt uppdrag på banken då internrekrytering till andra roller inom bankens övriga avdelningar är vanligt.

Praktisk information

Ansvarig för att tillsätta dessa tjänster är Workz, ett företag specialiserat på kundservicepersonal. Workz ger dig en löpande träning och utbildning i kundserviceområden som kommunikation, kundhantering och affärsmannaskap, samt stöttar löpande genom en konsultchef. Tjänsten är på heltid och lön utgår enligt överenskommelse och kollektivavtal. Arbetsort är Linköping och start sker 18 maj.

Frågor och funderingar?

Har du några frågor så tveka inte att kontakta Workz på personal@workz.se

Sökord

Ekonomi

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 14 maj 2021

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024