OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker dig som är intresserad av ekonomi och som vill hoppa in vid behov och arbeta som receptionist vid ett växande företag. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av sedvanliga receptionistuppgifter såsom att ta emot besökare och sköta växeln. Du kommer att representera verksamheten i receptionen och växeln vilket innebär att vara deras ansikte utåt. Vidare kommer du att ta emot bud, hantera posten, skicka ut fakturor samt förbereda konferensrum när det förekommer seminerier. Du kommer även att få hjälpa till med enklare ekonomiuppgifter när det behövs vilket bl.a. innebär betalningspåminnelser, inscanning av fakturor i ekonomisystemet samt utskick och inbokning av attester i ekonomisystemet. Det är därmed en varierande och omväxlande tjänst. Du kommer att arbeta hel- och/eller halvdagar när det behövs såsom vid sjukdomar, ledigheter, arbetstoppar m.m. Tjänsten passar dig som studerar eller trivs med flexibla arbetstider. Kravprofil - Pågående eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi - Erfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist - Erfarenhet av lättare ekonomiarbete är meriterande - Goda datorkunskaper i Office-paketet - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska. Du är en glad, social, och serviceinriktad person som trivs i en miljö där du får hjälpa andra människor. Vidare är du initiativrik, pigg och framförallt positiv. Det kan hända att det ringer utländska kunder ibland varför du bör känna dig trygg i att prata engelska.