OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AddconIT arbetar med implementation av standardsystem för elektronisk workflow av fakturor, inköpsorders och andra dokument. I projekten ingår också integrationer mot olika affärssystem och företaget har lång erfarenhet av inköpsordermatchning. AddconIT tar ansvar för Purchase 2 Pay-processen vilket innebär att de tillsammans med kunden tar fram bästa lösningen över tiden ur ett verksamhetsperspektiv från förstudie via projektgenomförande till support. Arbetsbeskrivning Academic Work söker nu en kvalitetsmedveten och initiativtagande ekonomikonsult till Addconit i Malmö. Du kommer att ges möjlighet att jobba i utmanande projekt med stort ansvar och mycket kundkontakt. AddconIT sitter i fina lokaler i Västra hamnen. Som ekonomikonsult kommer du att arbeta i projekt med att leverera t ex systemet Invoice manager till AddconITs kunder men även andra liknande system. Det innebär att man är med från början till slut med en förstudie som följs av införande av systemet, hjälpa kunden med utbildning, driftsättning samt support. Du kommer att ingå i gruppen P2P och jobba med ca två projekt samtidigt som sträcker sig allt ifrån ett par månader upp till två år. AddconITs kunder finns framför allt inom industrisektorn och är större internationella företag. Som konsult kommer du att träffa representanter ifrån framför allt ekonomiavdelningar men även andra personer hos kunden som berörs av det nya systemet. Det är därför viktigt att vara bekväm i att genomföra möten med flera personer samt kunna bidra till merförsäljning. På sikt kommer du ges möjligheten att jobba med presale. Det finns stort utrymme för att påverka sitt arbete och företaget uppmuntrar de anställda till nytänkande. Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskole- eller universitetsnivå med inriktning mot företagsekonomi. Det är meriterande om du även har kunskaper inom IT. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat på en ekonomiavdelning med t ex fakturahantering och matchning till inköpsorder samt att du har erfarenhet av att ha jobbat i ett större ekonomisystem. Tidigare erfarenheter av kundkontakt och kunskaper inom försäljning är meriterande. Att utrycka sig väl i tal och skrift, både i svenska och engelska, är ett krav. Som person är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du har förmågan att ta initiativ, kan hantera stress och är flexibel genom att kunna se möjligheter i förändringar. Tjänsten kräver också att du är duktig på att samarbeta med andra människor. Start: Omgående Övrigt: Denna rekrytering genomförs av Academic Work men du kommer att anställas av AddconIT. Intresserad? Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank