OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du är engagerad i din roll, strukturerad, ansvarsfull och tycker om att ge god service.För befattningen krävs ekonomiutbildning (på lägst gymnasienivå) med några års erfarenhet eller motsvarande kunskaper förvärvade genom lång erfarenhet. Du är van att tolka kollektivavtal samt att arbeta i något ekonomi-och lönesystem.Vi arbetar med, RAINDANCE, LIS-Y, BOPweb70 och PAW vilket vi ser som meriterande dock krävs inte erfarenhet av just dessa system.Vidare vill vi att du har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel och Word.Verksamheten fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.Det är därför viktigt att du är noggrann, stresstålig, har god samarbetsförmåga och är intresserad av sifferarbete. Som ekonomikonsult ger du god service genom dagliga interna och externa kontakter.Inledningsvis kommer du att arbeta tillsammans med nuvarande befattningshavare.Dina arbetsuppgifter innebär bl.a: - Upprättande av budget - Månads- delårs- och bokslutsarbete - På rektors uppdrag ansvara för planering och uppföljning av skolans ekonomi - Ge stöd till rektor i ekonomiska frågor - Visst samarbete med övriga ekonomer inom Regional Utveckling - Rapportering och redovisningar av ekonomi och personal - Ansvara för kund och leverantörsreskontran - Kassa- och bankärenden - Diarieföring och arkivering Varaktighet: 1 års visstidsanställning på heltid med tillträde 2009-03-02 Heltid Lön: Fast lön, individuell lönesättning