Ekonomikonsult

Arbetsbeskrivning

Ekonomikonsult med erfarenhet av kundfodringar

Vi söker en självgående ekonomikonsult, till vår kund i Lund, som kan vara med och stödja verksamheten och bidra till bolagets verksamhet. Teamet består idag av ca 50 erfarna finans- och operatörköpare för 14 nordiska enheter

Beskrivning

Vår kund erbjuder dig en position med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling i ett dynamiskt företag inom en internationell miljö.

Dina huvudsakliga uppgifter att vara:

Dagliga problem relaterade till kundfakturor och kundfordringar

Kunduppföljning


Kontoavstämning

Manuella betalningar

Huvudkontakt till deras bank

Andra vanliga uppgifter i samband med allmän redovisning

Dina uppgifter följer företagets eller organisationens ekonomiska policyer och rutiner.

Detta kan innebära:

Behandla och förbereda finansiella och affärsformulär i syfte att kontrollera kontosaldon, underlätta köp etc. Hjälp till att övervaka och hantera enskilda konton

Skapa, skicka och följ upp fakturor

Granska och följa avdelningens budgetar

Samla in och mata in data för olika finansiella kalkylark

Utför rutinberäkningar för att producera analyser och rapporter

Granska och granska finansiella rapporter och rapporter, se till att alla beräkningar och datainmatningar är korrekta

Förena avvikelser eller identifierade fel

Säkerställa exakta ekonomiska flöden när du skapar nya flöden / processer

Kommunicera med och stödja verksamheten

Vi lägger stor vikt vid din personlighet, som bör innehålla en stark personlig drivkraft för resultat, analytiska färdigheter samt noggrannhet och precision. Du bör också vara serviceinriktad och bidra med dina utmärkta lagspelarkunskaper till laget med naturlig nyfikenhet och tänka utanför boxen.

För att lyckas i denna position tror vi att du har en relevant utbildningsbakgrund inom redovisning eller företagsekonomi. Företrädesvis har du erfarenhet från liknande arbete och praktisk kunskap om SAP och / eller kundfordringar. God kunskap om Excel är viktig. Du kan kommunicera på engelska, både skriftligt och muntligt.





Övrig information



Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Talent ME och arbeta som konsult uthyrd till vår kund. Uppdraget är från den 7/6 tom 12/3- 2021men det finns goda chanser till förlängning, om alla parter är nöjda med varandras samarbete. Kontakta Mari Möllerberg, mari@talentme.se om du har några frågor,





Välkommen med din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talent ME bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 3 juni 2021

Liknande jobb


20 december 2024