OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Den huvudsakliga uppgiften är att arbeta med våra kundmyndigheter i kvalificerade ekonomiadministrativa frågor såsom stöd vid budgetering, redovisning, uppföljning samt utveckling av ekonomistyrning. Du kommer även att ansvara för att upprätta årsredovisningens finansiella delar för ett antal kundmyndigheter. På enheten upprättas dessa för ca 40 kunder. Arbetet innebär även att under både kortare och lite längre perioder kunna vara uthyrd som ekonomichef, controller, redovisningsansvarig etc. hos kund. Vidare deltar du i olika interna utvecklings- och utredningsuppdrag. Arbetsuppgifterna är mycket omväxlande och stimulerande!
Du förväntas också ha en god verksamhetsförståelse för de kunder som du ska stödja. För att våra kunder ska ha tillgång till den senaste kompetensen inom våra tjänsteområden så satsar vi ambitiöst på våra medarbetares kompetens- och vidareutveckling. Vi vill att du ska växa med oss!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom företagsekonomi eller motsvarande utbildning
• Erfarenhet av redovisnings- och bokslutsarbete
• Erfarenhet av projektledning och/eller ledarerfarenhet
• Erfarenhet av budget och ekonomiuppföljning
Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat som konsult
• Erfarenhet av statligt ekonomiarbete
• Erfarenhet av revisionsarbete
Du ska också ha:
• Mycket god förmåga att arbeta självständigt
• Mycket god samarbetsförmåga och kundfokus
• Utvecklingsfokus
• Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• Struktur och noggrannhet i ditt arbetssätt
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582