Ekonomikonsult med ett intresse för standardisering och automatisering

Ekonomikonsult med ett intresse för standardisering och automatisering

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation
Vill du vara med och förbättra processerna för fakturahantering på ett företag som ständigt växer och utvecklas? Då kan du vara den ekonomikonsult vi letar efter!

Detta är inledningsvis ett uppdrag via Unik Resurs på 6 månader, med chans till förlängning.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi söker en erfaren ekonomikonsult som kan arbeta med att standardisera vår fakturahantering för att möjliggöra automatisering. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att identifiera potentiella områden för automatisering och standardisering av ekonomiska processer, utveckla och genomföra implementeringsplaner för att uppnå effektivisering, övervaka och rapportera resultatet av implementeringen och ge rekommendationer för ytterligare förbättringar. Du kommer även att hantera kontering av leverantörsfakturor, betalningar och avprickning, samt upplägg av nya leverantörer och påminnelser.
Du kommer att jobba tätt tillsammans med upphandlingsavdelningen för att säkerställa att vi håller oss till avtalade riktlinjer och kontaktar leverantörer vid felaktigheter. Vi behöver din hjälp för att säkerställa att det blir lätt att göra rätt och hantera inkommande fakturor på ett smidigt och effektivt sätt!

Din profil

Krav:

- Examen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
- Minst 2 års erfarenhet av liknande uppdrag.

- Goda kunskaper i svenska och engelska.
- God systemvana och kunskap av excel.

Meriterande:

- Erfarenhet av att utveckla och implementera automatiserade lösningar för ekonomiska processer är meriterande.
- Erfarenhet av systemen: Jeeves och Palette/Rillion är meriterande.

Vi söker en person som har förmågan att ta ansvar för sitt arbete och att arbeta självständigt för att uppnå uppsatta mål och leverera resultat. Vi söker dig som har en stark arbetsmoral, en förmåga att arbeta under press och en vilja att kavla upp ärmarna och arbeta nära verksamheten. Vi tror också att det är viktigt att vara flexibel och anpassningsbar för att kunna hantera förändringar och utmaningar som kan uppstå.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi presenterar löpande kandidater för kunden. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 0739252586 eller på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024