OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du jobb som ekonomiassistent, redovisningsekonom eller Business Controller? Är du en erfaren ekonom och längtar efter utveckling och utmaningar inom ditt yrkesområde? Då har kanske vi på Experis nästa jobb för dig! Just nu söker vi ekonomer till konsultuppdrag hos våra kunder i Linköping med omnejd. Läs mer nedan om rollen som ekonomikonsult och varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetet
Som konsult hos oss på Experis Finance får du tillgång till utvecklande uppdrag inom ekonomi hos våra kunder. Med en anställning hos oss får du en kontinuerlig kompetensutveckling inom ditt yrkesområde och möjlighet att själv påverka riktningen i din karriär. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag, men du får alltid en mer detaljerad arbetsbeskrivning i samband med ett specifikt uppdrag
Ekonomiassisten
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bokföring och ekonomisk redovisning. Det innefattar exempelvis:
* Löpande bokföring
* Redovisning av in- och utbetalningar
* Fakturahantering samt kontoavstämning.
Redovisningsekonom
Rollen som Redovisningsekonom kan variera stort hos våra kunder baserat på deras behov. Plattformen i uppdragen är dock alltid redovisning, där du får möjlighet bidra, fördjupa och utveckla din kompetens inom:
* Månads- kvartals- och årsbokslut
* Avstämningar
* Moms- och skattedeklarationer
* Årsredovisningar/delårsrapporter
* Analys och förbättringsarbete
* Rapportering
Business Controller
Det dagliga arbetet som Business Controller går i huvudsak ut på att ansvara för:
* Ekonomisk analys och rapportering.
* Bokslutsarbete
* Ge stöd åt chefer och projektledare på enheten
* Driva enhetens processer för verksamhetsplanering, budgetering och prognoser.
Din profil
För att trivas som konsult hos oss ser vi att du är en utåtriktad, positiv, prestigelös och nyfiken person. Du är noggrann och strävar efter ett effektivare sätt att genomföra arbetsuppgifterna.
Vi ser att du har några års erfarenhet i den roll som är av intresse för dig, gärna med erfarenhet från flera branscher. För samtliga roller krävs att du har goda systemkunskaper och är duktig på excel.
Kvalifikationer
* Utbildning motsvarande en civilekonom med redovisningsinriktning eller liknande utbildning och erfarenhet
* Några års erfarenhet från likande roll
* Erfarenhet och kunskap av arbete i större affärssystem
* Ska kunna kommunicera väl på svenska i tal och skrift
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi