OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ambitiös och noggrann person som har ett öga för ekonomi och gillar att koordinera bland administrativa arbetsuppgifter? Nu har du chansen att ta rollen som Ekonomikoordinator och bli en värdefull del av KMG Maskinservices växande team! Ansök nu och ta steget mot en spännande karriär hos KMG - Urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
KMG maskinservice levererar service av städmaskiner som minskar kostnader, ställtider & miljöpåverkan i samhället. De hjälper till med allt från enklare reparationer på små maskiner till rikstäckande aktiv fleetmanagement av hela maskinparken. Det som är unikt med KMG är att de är en mindre organisation med ett stort hjärta och mycket ambition. De har ett hållbarhetstänk där social hållbarhet, ekonomisk hållbarhet och ekologisk hållbarhet är viktigt.
I denna spännande roll som Ekonomikoordinator kommer du att vara spindeln i nätet och vara involverad i allt från skapande av order till leverans och faktureringsansvar. Du kommer att hantera inköps orders och vara en stödjande administrativ part till KMGs säljare. Du kommer arbeta med bland annat kund- och leverantörsreskontra, kreditupplysningar, kvittohantering, lättare bokföring och skapande av kundkonton.
Ena dagen kommer inte vara den andra lik men dina vardagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Registrering av kundorder för att säkerställa korrekt hantering.
- Hantering av offert- och orderprocessen för att hålla allt flytande.
- Prisundersökningar och prisjusteringar för att optimera.
- Beställningshantering för att säkerställa korrekt leverans.
- Skapa artiklar.
KMG är ett företag i tillväxt och erbjuder utmärkta möjligheter till lärande och utveckling. Som en del av KMGs växande team kommer du inte bara att få chansen att lära dig mycket, utan också möjligheterna till personlig utveckling om så önskas. KMG tror på att investera i deras medarbetare och skapa en arbetsmiljö som främjar tillväxt och framgång.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial- eller KY utbildning inom ekonomi.
- Har tidigare erfarenhet inom relevant område så att du känner dig väl bekväm med de administrativa delarna samt med kund- och leveantörsreskontra och fakturering.
- Har goda kunskaper i Office 365 samt i Microsoft Officepaketet.
- Har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift med hänsyn till den interna och externa kommunikationen du kommer att ha i rollen.
Det är meriterande för tjänsten om du har kunskap i affärssystemet Pyramid.
För att lyckas i rollen ser KMG att du som person: Har en stark administrativ ådra och är detaljorienterad. KMGs arbete är dynamiskt och varierande, vilket gör att du ska vara flexibel och orädd. Du ska vara självgående och initiativtagande då du förväntas kunna prioritera och planera på ett effektivt sätt för att leverera resultat. Vidare ser KMG att du är en kommunikativ, ansvarstagande och prestigelös lagspelare som alltid strävar efter lösningar.
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KMGs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Tjänsten är en direktrekrytering till KMG Maskinservice!
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om KMG HÄR
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231