Ekonomikoordinator till unik fjälldestination

Ekonomikoordinator till unik fjälldestination

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:
Ramundberget är en fjälldestination beläget vid vägs ände i västra Härjedalen. Allt sedan 1936, då de första gästerna kom över fjället, har fler och fler fattat tycke för platsen. Litenhet, tradition och natur är nyckelord som Ramundberget värnar om även när vi planerar för utveckling och för framtiden. Företaget äger och driver majoriteten av faciliteterna på plats och allt präglas av en familjär stämning. Här finns verksamheter som lägenheter, hotell och camping, restauranger, caféer, våffelstuga, lanthandel, konferens, liftsystem, golfbana och sportbutik med uthyrning och äventyrscentrum. Ramundberget är en del av Funäsfjällen och ligger två mil från centralorten Funäsdalen där de flesta faciliteter finns, så som förskola, skola, affärer, hälsocentral och annat. Ramundberget är öppet under vinter-, sommar- och höstsäsong.


Om rollen
Att jobba som ekonomikoordinator hos oss i Ramundberget skiljer sig från vanliga ekonomijobb. Visst ingår vanliga sysslor som leverantörs- och kundreskontra, fakturahantering och annan löpande ekonomisk administration, men du är också en del av en unik fjälldestination vars magiska vyer och upplevelser lockar ett stort antal besökare varje år. I rollen som ekonomikoordinator kommer du, parallellt med löpande ekonomiuppgifter, att samarbeta med VD, verksamhetsutvecklare och andra kollegor för att följa upp, planera och utveckla verksamheten vidare.
Exempel på arbetsuppgifter:
Leverantörs- och kundreskontran samt fakturahantering.
Extern fakturering för grupper och vissa andra kundtyper.
Löneavstämningar och administration av anställningsavtal.
Administration av löpande redovisning i samarbete med redovisningsbyrå.
Förberedelse för månads-, kvartals- och årsbokslut.
Ekonomisk uppföljning och prognostisering.
Administration i medarbetar-system samt där i kring relaterade uppgifter.
Generell administration inom företaget.

Då vi värdesätter att ses utgår rollen huvudsakligen från vårt kontor på Ramundberget. Kanske är det nu du tar det där kittlande steget och flyttar till fjällvärlden?


Vem vi söker
Vi söker dig som har jobbat minst ett par år med ekonomiadministration och som känner dig trygg med löpande ekonomihantering. Du gillar att jobba verksamhetsnära där kopplingen mellan siffror och verkligheten bakom dem känns naturlig. Som person är du strukturerad, noggrann och kommunikativ, med en stor nyfikenhet och vilja att lära och utvecklas. Troligtvis har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, men det är inget krav - vi lägger större vikt vid personlig lämplighet.
Goda kunskaper i MS Office generellt och MS Excel i synnerhet är viktigt då arbetet till stor del utförs med dessa verktyg. Viss vana av att jobba i affärssystem är också värdefullt att ha med sig. Erfarenhet av Visma och/eller Dedu är meriterande. Du kommer att jobba med ekonomi och fakturering i vårt bokningssystem R360 samt med löneunderlag i vårt tids- och schemahanteringssystem Quinyx. Erfarenheter av dessa system är meriterande, men absolut inget krav. Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift, behövs för att kunna utföra arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 18 mars 2023

Liknande jobb


21 november 2024