OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren löneadministratör med breda kunskaper inom ekonomi för anställning hos vår Kund.Kunden är ett privatägt, internationellt, snabbväxande mjukvaruföretag med placering i Lund.Företaget är inne i en stark tillväxtfas och vi söker dig som vill anta utmaningen och vara med resan!Arbetsuppgifter: I tjänsten ingår ansvaret för lönehantering i SPCS där även nordisk löneadministration ingår.Vidare rymmer tjänsten en något mindre del bestående av; assisterande bokföring, orderhantering samt andra inom det ekonomiskt administrativa området vanligt förekommande arbetsuppgifter.Vi söker en kandidat som arbetat som löneadministratör/ek.assistent och har följande erfarenhet: Gärna 3 års erfarenhet av löneadministration Minst 1 - 3 års erfarenhet av ekonomiarbete, fakturering, bokföring av verifikationer, orderhantering samt deltagit i bokslutsarbete Erfarenhet av arbete i system för lönehantering; till exempel Hogia eller SPCS Erfarenhet av hantering av reseräkningar Erfarenhet av löner av mer komplicerad natur, till exempel ackord, löner i utlandet, provisionsbaserad lön etc är meriterande Eftersom vår kund är verksamma internationellt är dessutom mycket god engelska i tal och skrift ett grundkrav.För att du ska trivas på företaget är det viktigt att du delar värderingar gällande lyhördhet, ärlighet, ansvarskännande samt inser vikten av Teamwork i ett snabbväxande företag.Dessutom då företaget och dess medarbetare är utåtriktade lägges stor vikt vid din sociala kompetens.Vidare är det av högsta vikt att du är noggrann, detaljfokuserad och kan hantera arbetsuppgifter även under perioder då stress kan förekomma.Vi erbjuder: En unik möjlighet att följa med i ett företag i stark tillväxt.Utifrån din kompetens och dina ambitioner sätter du själv gränsen för din personliga utveckling.Vi erbjuder dig möjligheten att växa med självständigt ansvar. Tjänsten som löneadminstratör ska tillsättas snarast och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider.