Ekonomikunnig Orderadministratör till Internationellt företag

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi nu efter en mångfacetterad orderadministratör som bl.a. ska ansvara för administration inom order, lager samt fakturering. Vår kund sitter i centrala Göteborg och består av ett härligt team på ca 15 personer. Detta är ett konsultuppdrag på heltid via The Pace/Wise Professionals och är tänkt att börja så snart som möjligt och initialt pågå i ca 6-8 månader. För rätt person finns det även en chans att detta leder till anställning hos kund då tjänsten skall tillsättas permanent framgent, så passa på att söka!

Ditt uppdrag

Som orderadministratör innehar du en viktig roll som berör de flesta områden – du är den berömda ”spindeln i nätet”. Ditt fokus ligger på orderflödet, fakturering, kontroller, att se till att lager och transaktioner fungerar korrekt. Du agerar support gentemot ekonomichefen i bokslutsfrågor samt är även support mot såväl sälj som inköp. Du hanterar även vissa leverantörsfakturor i affärssystemet och bokför dem rörande transporter samt inköp av varor. Du kommer även att göra transferorders samt Inter Company fakturering. Du bevakar och bokför inbetalningar från kunder. Eftersom du kommer att hantera en hel del momsfrågor över gränserna är det en förutsättning att du har kännedom kring grunderna i internationell moms. Du arbetar också med bokslutsarbete i form av lageravstämningar och kontrollerar att lager är korrekta.

Dina kontaktytor är breda, här har du främst kontakt med lagerpartners, dotterbolag och transportörer, samt givetvis med ekonomi, sälj & inköp.

Din bakgrund

Vi söker dig som arbetat administrativt under minst ett par år, gärna med fokus på inköp/fakturering samt orderhantering.

Arbetet utförs i ett flertal olika system, bl.a. i Business Central, så det är fördelaktigt om du har erfarenhet av Business Central samt har en generellt god systemvana och kan arbeta parallellt i de olika systemen. Hos vår kund sker kommunikationen på svenska och även stor del på engelska vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är även meriterande med tyska och franska då detta är språk som man ofta stöter på.

Förutom ovanstående kunskaper lägger vi stor vikt vid att du är en serviceinriktad person med en positiv och lösningsorienterad inställning. Vi ser väldigt gärna att du delar med dig av förbättringsförslag och att du är proaktiv i utvecklingen framåt. Du kommunicerar väl med såväl interna kollegor som externa leverantörer och ingen uppgift är för liten för dig. För att trivas i rollen som orderadministratör ser vi att du behöver vara självgående, stresstålig och strukturerarad även under arbetstoppar när det är mycket att göra. Du utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet, god prioritering och tummar inte på kvalitet i leveransen.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se) och Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024