OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kanske har du läst Ekonomi/IT på gymnasiet och vill jobba med teknisk support av affärssystem?Om kunden: Vår kund startade sin verksamhet 1985 och har sitt huvudkontor i Stockholm, samt ett antal regionkontor på flera orter i landet.Företagets affärside är att utveckla och marknadsföra branschanpassade affärssystem och HR-system samt tillhandahålla tjänster för företag och organisationer i Norden inom ekonomi, logistik, tid, lön och personal.De fokuserar på lättanvända och tillförlitliga lösningar som ökar deras kunders lönsamhet och konkurrenskraft.På detta företag erbjuds du en kreativ arbetsmiljö med stimulerande och varierade arbetsuppgifter och kontinuerliga produktutbildningar.För rätt person finns även goda möjligheter till kompetens- och vidareutveckling.Du kommer att jobba i ljusa och fräscha lokaler på Östermalm tillsammans med arbetskamrater som trivs och har kul tillsammans.Du arbetar med kunder via telefon, email och fjärruppkoppling samt kundbesök vid behov.Dina arbetsuppgifter består av felsökning, problemlösning och uppföljning.Många av de frågorna som dyker upp är ekonomirelaterade snarare än tekniskt tunga.Tjänstens omfattning är på heltid tillsvidare.Skallkrav: 1.Utbildning inom ekonomi/IT, exempelvis på gymnasienivå, fristående kurser eller KY-utbildning 2.Kunskaper inom ekonomi (bokföring, redovisning) och/eller lön.Det kan vara genom din utbildning eller arbetslivserfarenhet.3.Kunskaper/erfarenhet inom IT - Erfarenhet av att arbeta med installationer av mjukvara samt teknikproblem kopplat till det.Kunskap inom t.ex. MS SQL, MS nätverk, Windows server 2000 och 2003, Windows Vista och XP, brandväggar och liknande.4.Stort tekniskt intresse Meriterande krav: 1.Erfarenhet av kundservice 2.God kommunikativ förmåga i tal och skrift, samt telefonvana Personliga egenskaper: Vi söker dig som är serviceminded, initiativrik, ansvarstagande och strukturerad.Du bör tycka om att arbeta i högt tempo, vara stresstålig och tycka om att arbeta såväl i team som självständigt.Du gillar kundrelationer och problemlösning och sätter alltid kunden i fokus.Arbetstider och anställningsform: Dagtid.Tillsvidareanställning hos Framtidens kund Kommun: Stockholms stad Tillträde: Omgående Välkommen att ansöka omgående då urval sker löpande.Ansökan senast: 2009-03-12 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Sara Wennström, personalansvarig.Tel.