OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Båda hotellen är medlemmar i Best Western kedjan.Båda anläggningar är fullserviceanläggningar med inriktning mot konferens, affärsresesida såväl som privata resenärer.En sammansvetsad och mycket motiverad organisation har höga mål som gjort oss mycket framgångsrika under 2000-talet.Anläggningarna omsätter över 120 miljoner och har drygt 100 årsanställda.Som Ekonomiansvarig har du ansvaret för att leda det löpande ekonomiarbetet för båda anläggningarna.Konkret innebär detta att ansvara för all redovisning, upprättande av månads- och års-bokslut.Det innebär att strukturera och utveckla vår redovisning, och leda de ekonomiassistenter som finns till din hjälp.I arbetet förväntas det en helhetssyn med analytisk och affärsinriktad förmåga så att med pedagogik få siffror att omsättas i ord för vår organisation.Som en nyckelperson i vår organisation förväntas av dig att fortlöpande redovisning utvecklas vidare.Inom ditt ansvarsområde finns även ansvar för lönehantering och därmed följer vissa personalfrågor.Beroende på dina kompetenser och intresse kan ökat personal- och controlleransvar komma att ingå och skräddarsys inom din tjänst.För att lyckas i ditt arbete ser vi att du är en civilekonom eller motsvarande och har gedigen kunskap inom ekonomiområdet.Som person är du prestigelös och trygg i dig själv och kan leda dina medarbetare till att växa och utvecklas.Körkort är ett krav, detta då 1-2 dagar / vecka kommer att vara i Göteborg, övrig tid är du stationerad på hotellet i Varberg.Märk kuvert med "Ekonomiansvarig".Tillträde sker under höst/vinter då nuvarande ekonomiansvarig går i pension under våren 2009.