Ekonomi/redovisningsassistent till Lideta och Mama Mia

Arbetsbeskrivning

Lideta Hälsovård är ett vårdbolag med verksamhet inom mödrahälsovård, primärvård och företagshälsovård i Stockholm och södra Sverige. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Vi finns på 15 geografiska platser och har idag cirka 130,000 patienter. I Lideta Hälsovård ingår också vårdkoncernen Mama Mia.

Mama Mia och är idag Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning med mottagningar i Stockholm och Skåne. Mama Mia verksamhet omfattar mödravård, gynekologmottagning, preventivmedelsrådgivning, ultraljudsmottagning, BVC, BUMM samt vårdcentraler under varumärket To Care.

Våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent beskriver oss som företag, vår personal, hur vi möter våra kunder, varandra och vår omvärld.

Är du en erfaren och självgående ekonomi/redovisningsassistent? Känner du igen dig i våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent? Är du flexibel, självgående och prestigelös?

Till Lideta och Mama Mia söker vi nu en ekonom till ett vikariat på fem månader med start under december 2018. Tjänsten är placerad på Mama Mias mottagning på Östermalm i Stockholm.

Tjänsten:
Arbetet består av att ansvara för ekonomiadministrationen för de olika vårdenheter inom primärvård som i Stockholmsregionen samt för Mama Mia. Arbetsuppgifterna innefattar fakturering, kassahantering, leverantörsreskontra, kundreskontra samt övrigt administrativt arbete.

Du leder ditt arbete själv men med stöttning från kollegor i Helsingborg, där övriga ekonomiavdelningen är förlagd.

På ekonomiavdelningen arbetar vi i Visma och CentSoft.

Din profil:
Vi söker dig som har relevant utbildning, goda kunskaper inom redovisning och ekonomiskt arbete samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi. Vi tror att du har arbetat med bokföring, kund och leverantörsreskontra. Erfarenhet från liknande verksamhet i en större koncern är meriterande. 

Kunskaper i Visma är meriterande.

Som person är du engagerad, empatisk, självgående, prestigelös, noggrann, flexibel och ansvarstagande gällande både ditt arbete och verksamheten. Du är duktig på att prioritera och korrigera planeringen fortlöpande, kan ändra fokus efter behov och är van att arbeta mot samt hålla deadlines.

Då ditt arbete är väldigt självständigt måste du vara driven, van att själv strukturera ditt arbete, upptäcka och lösa problem självständigt. Samtidigt är det mycket viktigt att du har god samarbetsförmåga och arbetar för ditt team och organisationen.

Anställning och ansökan:
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid under perioden 2018-12-17 – 2019-05-31 eller enligt överenskommelse.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta HR-ansvarig Kamilla Hagel kamilla.hagel@mamamia.se

Välkommen med din ansökan inklusive CV snarast. Urval och intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Aarenstrup
0709-705185
Kamilla Hagel
08-506 490 52
Kamilla Hagel

Regionchef Lideta Stockholm Kristine Forssell
073 504 42 06
Verksamhetschef Järna Vårdcentral Britt Tygesén
070-351 01 20
Regionchef Victoria Jakobsson

Verksamhetschef Ingemar Gustafsson
07235401068
Regionchef Lideta Mälardalen Tony Borg

Verksamhetschef Ingemar Gustafsson

Biträdande Verksamhetschef Ulrika Hansson
070-699 63 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lideta Hälsovård LJUNGBY
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Vikariat
  • Publicerat: 27 september 2018

Besöksadress

Västergatan 14B
None

Postadress

Storgatan 19
LJUNGBY, 34130

Liknande jobb


20 december 2024