OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ekonomiassistent till spännande ett företag i framkant inom digitalisering med fantastisk atmosfär och drivna kollegor. Vill du ingå i ett team och på en arbetsplats med stor entreprenörsanda där alla vill att sina kollegor ska lyckas? Med en öppen och hjärtlig kultur mellan medarbetarna inom och utanför landsgränserna söker vi nu dig som är driven och vill jobba på ett företag med spännande och innovativa produkter med känslan att man alltid lär sig något nytt på jobbet. Låter detta som en tjänst för dig? In och sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett passionerat team som arbetar tätt tillsammans. Ditt huvudsakliga ansvar är att arbeta med kund- och leverantörsreskontra för Nordens alla länder. Du kommer att ha kontakt med kontor från andra länder och arbeta med olika nordiska valutor. Med hjälp av digitaliseringen blir arbetet snabbare och enklare där det finns stort utrymme för att hugga tag i saker på egen hand. Du kommer huvudsakligen att arbeta i Västerås tillsammans med din handledare som finns till för stöttning, samtidigt som du kommer att genomföra tjänsteresor till företagets olika kontor i Norden.
Du erbjuds
* Arbeta på en innovativ arbetsplats som ligger i framkant inom digitalisering.
* Arbeta på arbetsplats med drivna och passionerade kollegor.
* En roll där man ständigt lär sig någonting nytt.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Hantera kund- och leverantörsreskontra.
* Löpande redovisning.
* Säkerställa att bokföring av löner blir korrekt.
* Arbeta i ett digitaliserat ekonomi- och CRM-system.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller annan relevant inriktning.
* Har praktisk erfarenhet av kund och leverantörsreskontra från tidigare arbete eller eftergymnasial utbildning som vi bedömer är relevant.
* Besitter god datorvana och är flexibel för digitala förändringar.
* Besitter goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet.
Meriterande
* Har tidigare arbetslivserfarenheter av lönehantering.
* Tidigare erfarenheter i CRM-system.
* Språkkunskaper i finska.
Som person är du
* Noggrann
* Driven och gillar att hugga tag i saker
* Proaktiv och lösningsfokuserad
Vi ser att du är en person som gillar ditt jobb och är öppen för att lära dig nya saker. Företaget är mitt i en digitaliseringsresa och det är därför viktigt att du är flexibel vid förändringar. Slutligen tycker du om att kommunicera och samarbeta med andra människor då du kommer att tillhöra ett väl sammansvetsat team som sitter över landsgränserna, vilket är något som vi lägger stor vikt vid i rekryteringsprocessen.
Övrig information
* Start: Omgående, senast i februari 2022.
* Omfattning: Heltid, måndag - fredag 8 - 17.
* Placering: Västerås. Resor kommer att förekomma i tjänsten till företagets kontor i Norden.
* Uppdragslängd: 6 månaders konsultuppdrag till att börja med, med mycket goda möjligheter till förlängning.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få mer information om företaget.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231