OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonomiassistent med några års erfarenhet av kundreskontra, löpande redovisning och inkassohantering? Är du flexibel och motiveras av en föränderlig miljö där du får möjlighet att påverka och göra skillnad? Söker du nya utmaningar? Då söker vi dig! Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag.
Till en av våra kunder i Uppsala med lokaler precis vid centralstationen söker vi nu en ekonomiassistent till ett uppdrag med start omgående och som pågår året ut. Här får du möjlighet att delta och bidra i förbättringsarbete samtidigt som du genom dina erfarenheter blir en viktig resurs i teamet.
Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du tillhöra en grupp bestående av 15 kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
- Inkassohantering
- Finansiella avstämningar och rapporter
- Övervaka processen för inkommande betalningar och bidra med kunskap och support inom collection processen.
- Rapportering av bad debt och ev. write off
- Löpande kommunikation med interna funktioner och externa partners
- Hantering av inkommande ärenden via telefon och mejl
- Bidra till ständiga processförbättringar för en mer digitaliserad och automatiserad verksamhet
Vem är du?
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent ser vi att du har en ekonomiutbildning alternativt relevant arbetslivserfarenhet, och har några års erfarenhet av kundreskontra, löpande redovisning samt inkassohantering. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska samt har goda datakunskaper, med fördel i systemet IFS. Du har ett genuint intresse för och kunskap inom finansiell administration och processförbättringar.
Vi söker dig som är flexibel, trivs när det är mycket att göra och motiveras av en föränderlig miljö. Du tycker om att lösa problem, är en doer och tar gärna egna initiativ samtidigt som du trivs i en miljö där du uppmuntras till att påverka och göra skillnad. Som person är du även ansvarstagande och noggrann då du självständigt ansvarar för dina arbetsuppgifter i kombination med att du trivs i samarbete med dina kollegor.
Du erbjuds
Uppdragets omfattning är heltid med start omgående och pågår t om sista december 2022. Arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid. Möjlighet till distansarbete finns en gång i veckan.
Ansökan
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52