OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en positiv och driven ekonomiassistent med ett par års erfarenhet? Söker du nya utmaningar och vill bidra med din kunskap i en utvecklande och driven miljö på ett bolag med lokaler i centrala Uppsala? Har du tidigare jobbat i större organisationer och har lätt för nya ekonomisystem? Då kan det här vara en möjlighet för dig!
Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent kommer du hantera inkommande ärenden via telefon och mail, arbeta med finansiella avstämningar och rapporter samt bidra med förbättringar i processen. Dina arbetsuppgifter kommer även innefatta:
- Hantering av hela flödet från fakturering till kundinbetalningar och påminnelsehantering
- Hantering av inkommande fakturor, skicka ut för attest
- Matchning av leverantörsfakturor mot reskontra
- Månadsbokslut
- Hantering av in- och utbetalningar
- Betalning av leverantörsfakturor
- Uppläggning av nya användare i attestflödet
- Att vara behjälplig i frågor från organisationen
Om dig
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent söker vi dig som har en ekonomiutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat i en liknande roll tidigare.
Som person ser vi att du har en god förståelse för ekonomiska samband och är noggrann i ditt arbete. Vi ser gärna att du besitter goda datakunskaper samt har förmåga att snabbt lära dig nya saker. Vi söker dig som trivs i en organisation där du har kontakt både internt och externt. Vidare är du initiativtagande, ansvarstagande och bidrar med humor och glädje till dina kollegor.
Du erbjuds
Uppdraget pågår i 6 månader till en början med eventuell möjlighet till förlängning, start omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid. Möjlighet till distansarbete finns en till två dagar i veckan.
Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Rekrytering & Bemanning. Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se
Sökord: AP-konsult, accounts payable, ekonomiassistent, leverantörsreskontra
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52