Ekonomisekreterare till grundskoleförvaltningen

Ekonomisekreterare till grundskoleförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Ref: 20200389

 

Arbetsuppgifter
Till vår redovisningsenhet söker vi nu dig som vill ta över det viktiga uppdraget som ekonomisekreterare!

I rollen kommer du bland annat att utföra arbete i leverantörskontra, kundreskontra, momsredovisning och uppgifter kopplade till kassa och bank. Utöver det dagliga arbetet förväntas du också vara med och bidra till enhetens utveckling av processer och arbetssätt.

Här blir du en del av ett team bestående av 19 kollegor och en chef som är kunnig i området och som leder framåt med mycket energi och ett och ett stort hjärta. Ta chansen att bli en del av vår ekonomiavdelning!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och minst en utbildning på yrkeshögskolenivå med inriktning redovisning. För att bli aktuell krävs det också att du har minst två års erfarenhet av redovisningsarbete och det får gärna vara i offentlig verksamhet. Det är också ett krav att du har goda kunskaper i Excel och relevanta ekonomisystem som exempelvis RainDance och QlikSense.

För att trivas och passa i uppdraget tror vi att du är en metodisk person som är trygg både i dig själv och i yrkesrollen. Eftersom du förväntas vara med och utveckla tror vi även det är bra om du har förmågan att se till helheten och ett flexibelt förhållningssätt till dina uppgifter.

Stämmer denna beskrivning in på dig? Välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
Vi är ca 45 medarbetare vid grundskoleförvaltningens ekonomiavdelning. Avdelningen består av tre enheter varav ca 20 personer arbetar på den med förskoleförvaltningen, gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen, fritidsförvaltningen och kulturförvaltningen gemensamma redovisningsenheten, ca 10 personer på enheten för lokalplanering och ca 15 personer på enheten för budget och uppföljning. Vårt främsta uppdrag är att ta ansvar för att rektorer och andra chefer har tillgång till ett verksamhetsnära stöd när det gäller budget, uppföljning, analys och lokalplanering. Ekonomiavdelningen har också det övergripande ansvaret för kontinuerlig utveckling av förvaltningens ekonomistyrning samt att förvaltningarnas ekonomiska redovisning är fullt tillförlitlig och sker enligt god redovisningssed.

Delta i skapandet av varje elevs bästa skola – du också!

Med respekt, engagemang och kreativitet skapar grundskoleförvaltningen de bästa förutsättningarna för alla medarbetare. Vi arbetar tillsammans i vårt övergripande uppdrag med att ge alla Malmös 30 000 elever samma möjligheter att lyckas och nå goda resultat i skolan. Gör skillnad tillsammans med 5 500 kollegor och var en del av grundskoleförvaltningens positiva utveckling!


I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka.

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så kanske du märker att du till denna tjänst söker på ett nytt sätt, via ett nytt rekryteringssystem. Vi byter rekryteringssystem för att de ska var enklare för dig att söka våra tjänster. Om du har sökt i vårt tidigare system Visma Recruit, och vill återanvända din ansökan i denna rekrytering kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


21 november 2024