Ekonomisk administratör

Arbetsbeskrivning

Yrkesakademin AB bedriver arbetsmarknads/komvux/privat och företagsutbildningar över hela Sverige inom många branscher.
Vår målsättning är att vara den bästa utbildaren i respektive bransch.
Vi vill ha dig med erfarenhet, egna idéer och fokus på resultat.

Läs mer om YrkesAkademin på vår hemsida www.ya.se

Uppgifter
I tjänsten ingår administration åt ledningen för YrkesAkademins utbildningar i Sundsvall.
Det innebär att skriva och hantera protokoll och rapporter, delta i samordning av verksamhet mellan regionerna och införande av förändringar och nya administrativa rutiner.
Det innebär också att delta i arbetet med intern information och kommunikation samt att vara delaktig i uppföljning av ekonomiska rapporter och analys, nyckeltal och riktlinjer.
Som administratör på utbildningarna i Sundsvall ansvarar du för att koordinera, rapportera och administrera arbetet kring de elever som studerar vid utbildningarna.
Arbetsuppgifterna är inregistrering, kontakt med handläggare på AF, kallelser till utbildningar, boka och rapportera olika ärenden till Trafikverket och Transportstyrelsen, i detta arbete ställs krav på hög integritet och förmåga att hantera känslig och sekretessbelagd information.
Du kommer att tala mycket i telefon och besvara många frågor. En spindel i nätet helt enkelt.

Utbildning
Du ska ha en gymnasieekonomisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som motsvarar det.
Vi söker dig som har god erfarenhet av att administrera och koordinera utbildningar och kurser.
Du är van att arbeta i olika webbaserade ärendehanterings- och administrativa system förstå och sammanställa ekonomiska rapporter samt har en god datavana.
Rollen ställer krav på bra samarbets- och koordinationsförmåga men också att kunna arbeta självständigt och fatta nödvändiga snabba beslut.
Vana att arbeta med information och dokument enligt riktlinjer för sekretess och förmåga att hantera uppgiften med stor integritet.
Du som söker har relevant erfarenhet från liknande tjänst.

Önskvärda kvalifikationer
Som person är du strukturerad, stresstålig och noggrann med god kommunikativ förmåga.
Extra meriterande är erfarenhet av arbete med utbildningar eller inom transportbranschen.
Då vi bedriver individanpassad utbildning är det väldigt viktigt att du har god empatisk och social förmåga.
Vi ser med fördel på att du som sökande är flerspråkig eftersom vi har elever med annat modersmål än svenska.
Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast.
Då du i din roll arbetar med människor i utveckling samt har kontakter med myndigheter och företag vill vi att du lämnar utdrag ur brottsregistret i samband med din ansökan.

Vi vill gärna att du kan börja din anställning så fort som möjligt. Skicka komplett ansökan med CV, löneanspråk och ett personligt brev till: jobb@ya.se. Urvalsprocessen kommer att ske löpande.

Frågor
Frågor besvaras av Platschef Lennart Larsson 023-58 416 eller Regionchef Morgan Rönnqvist
023-58470 jobb@ya.se

Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar och frågor via: jobb@ya.se
Sista ansökningsdag 2014-02-09
Ange referensnummer: Ekonomisk administratör
Vi tar emot ansökan via epost: jobb@ya.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: YrkesAkademin AB FALUN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse.
  • Vi tillämpar sex månaders provanställning.
  • Publicerat: 21 januari 2014

Postadress

Häsängsvägen 24
KARLSKOGA, 69142

Liknande jobb


Administratör med servicekänsla

Administratör med servicekänsla

18 november 2022

10 november 2022