OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en person som vill hjälpa till att skapa en trygghet och livskvalité för våra kunder! Anställningen startar så snart som möjligt och 12 månader framåt med goda chanser till förlängning.
Rollen innebär att man är kundansvarig för bostadsrättsföreningar inom ekonomisk förvaltning. Du kommer att vara den förlängda armen till styrelsens viktiga arbete gällande bostadsrättsförenings ekonomi!
Vem är du?
Du kan ekonomi, är social med glimten i ögat, har ett helhetstänk och trivs med att bygga relationer.
● Du gillar kundkontakt digitalt och personligen, är nyfiken och vill ständigt utvecklas och ge god service.
● Du känner och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter.
● Du har god prioriteringsförmåga och stor förståelse för vikten av struktur.
● Du är mål- och resultatinriktad och trivs med att arbeta i högt tempo.
● Du vågar fråga när du inte förstår hela bilden.
● Du ser vad som är bäst för kunder, laget och jaget.
Du kanske även har:
Akademisk utbildning i ekonomi och/eller erfarenhet inom ekonomi, avgifts- och hyresadministration, kunskap om kommersiella lokaler, hållbarhetsfrågor och ett intresse och erfarenhet från fastighetsbranschen.
Vad kommer du att få göra?
●Stödja och proaktivt förbättra kundupplevelse och kundtrygghet för föreningsstyrelser gällande ekonomiska och bostadsrättsrelaterade frågor.
●Ta ett kundsansvar och skapa förståelse för hela företagets leverans till dina tilldelade kunder.
●Vara kontaktperson för bostadsrättsföreningarnas styrelse
●Budgetmöten, digitalt eller live hos kund
●Ekonomikonsultation, ekonomiska utredningar
●Vara stämmoordförande och utföra andra stämmouppdrag
●Uppstart och introduktionsutbildningar för nya kunder och nya styrelsemedlemmar
●Marknadsföring av våra tjänster och samarbetspartners
Vad vi på SBC erbjuder dig
Vi vill att du ska må bra, i dag och i framtiden. Därför får du som anställd på SBC ett friskvårdsbidrag på 4 000 kronor om året och självklart sparar vi till din pension enligt den ITP-plan som gäller för dig. För att underlätta din vardag har du som anställd, utöver 30 semesterdagar, 49 timmar ledighet som du kan ta ut när det passar dig.
Vi sitter i nya och fräscha lokaler med centralt läge på Södermalm i Stockholm.
Varmt välkommen till oss på SBC, Västgötagatan 5
Följ SBC på social media!
Facebook
www.facebook.com/SBCSverigesbostadsrattscentrum
LinkedIn
www.linkedin.com/company/sbc-sverigesbostadsr-ttscentrum-ab
Instagram
www.instagram.com/sbc_bostadsrattscentrum_
Kampanjsida
www.helthemma.sbc.se
SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB är landets största oberoende företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter. SBC grundades 1921 och är idag en helhetsleverantör som erbjuder expertis för bostadsrättsföreningen: ekonomisk och teknisk förvaltning, energirådgivning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk rådgivning. Bolaget tillhandahåller kundportalen Vår Brf samt utbildningar som t.ex. Styrelsecertifiering, tar varje år fram Sveriges Bostadsrättsrapport och är en aktiv röst i media. SBC har kontor på fem orter i landet med ca 320 anställda. Bolaget omsatte år 2020, 478 mkr i koncernen.
Sökord: avgiftsförvaltare, redovisningsekonom, bostadsrättskonsult, bostadsrättsspecialist, ekonom, bostadsrättsekonom