ekonomisk förvaltare till botema i solna

ekonomisk förvaltare till botema i solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Jobbar du med redovisning och är redo för nästa steg i din karriär? Vill du arbeta ekonomi, administration och förvaltning få utvecklas och vara med och påverka? Här får du jobba i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också får ta ett stort eget ansvar.

Vi är en platt organisation där det finns chans att påverka arbetssättet, rutiner och roller. Vi är idag 9 medarbetare som arbetar på kontoret i Solna Strand.



Ansvarsområden
I rollen som ekonomisk förvaltare arbetar du med den ekonomiska fastighetsförvaltningen för ett antal kunder, vilka mestadels är bostadsrättsföreningar men även privata fastighetsägare.

Du kommer att arbeta i en grupp tillsammans med andra kollegor men du har ett eget kundansvar. Rollen innebär en del kommunikation både internt och med medlemmar och styrelse över telefon och mejl kring ärenden.

Botema söker dig som vill arbeta proaktivt och överträffa kundernas förväntningar genom att ge snabb och personlig service, exempelvis genom att hjälpa kunderna med olika typer av analyser.

Dina Arbetsuppgifter är:

• Löpande bokföring
• Leverantörsreskontra
• Bokslut och årsredovisningar
• Moms
• Deklarationer 
• Skattefrågor
• Hantera förvaltningsfrågor och upprätta kontrakt
• Delta vid styrelsemöten och årsstämmor



Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning eller yrkesutbildning inom ekonomi och minst ett par års erfarenhet av ekonomiarbete. Du har goda redovisningskunskaper och ett intresse kring redovisning för fastighetsbolag och Bostadsrättsföreningar. Du är van att arbeta självständigt, skriver och talar svenska flytande och är en van användare av datorer, Office-paketet och webbaserade system.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en person som är noggrann, organiserad och gillar att ta eget ansvar och lösa problem när de dyker upp. Du är också serviceinriktad, engagerad och gillar att jobba i team. Rollen innebär många kontaktytor mot kunder så det är viktigt att du är en person som tycker om att kommunicera och ge service. 

På Botema finns möjlighet till stort eget ansvar och drivande av din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många härliga skratt. Vårt mål är att tiden på Botema ska vara din karriärs höjdpunkt!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Botema med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mari Jehrlander 076-643 38 25. 

Varmt välkommen med din ansökan!



Om företaget
Botema Fastighets AB är ett familjeägt bolag som bedriver ekonomisk och kameral förvaltning av såväl bostadsrättsföreningar som kommersiella fastigheter. Genom ombildning från hyresrätt till bostadsrätt under ett stort antal år har andelen bostadsrättsföreningar successivt ökat inom vår förvaltning. Den största andelen förvaltningsuppdrag finns inom Stockholmsregionen. Vi arbetar nära våra kunder och är stolta över vår personliga service.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024