Ekonomisk förvaltare till Nabo i Göteborg!

Ekonomisk förvaltare till Nabo i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med ekonomi på ett bolag med kunden i fokus och siktet inställt på att förändra en hel bransch? Då är Nabo stället för dig. Vi söker dig som är driven, ansvarstagande och har fallenhet för service och struktur. Välkommen in med din ansökan - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist eller fastighetsingenjör. Varje dag förenklar Nabo för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat. Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och deras egna experter inom förvaltning. På Nabo jobbar mer än 250 experter inom ekonomi, fastigheter, IT och juridik för att varje dag underlätta vardagen för sina kunder. Nabo har idag nio kontor och omsätter ca 120 msek med god tillväxt och lönsamhet.

Vi söker nu en Ekonomisk förvaltare till Nabos kontor i Göteborg. I rollen arbetar du i ett nära samarbete med två kollegor för att ge ekonomisk rådgivning och skapa goda relationer med Nabos kunder. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att dagarna tillsammans ska bestå av hög trivsel och många skratt. Deras mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt.

Detta är initialt ett konsultuppdrag men för rätt person finns det möjlighet att bli direkt anställd på Nabo. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomisk förvaltare hos Nabo har du ansvar för den kontinuerliga kontakten med styrelser för att ge rätt ekonomisk rådgivning kring bostadsrättsföreningens ekonomi. Nabos egna plattform är tänkt att automatisera de delar av förvaltningsprocessen som är enkla och på rutin, för att du i din roll ska kunna fokusera på proaktivitet och en god kundrelation. Ditt ansvar kommer till exempel vara:


* Ekonomisk rådgivning och stöd till styrelser
* Redovisning och avstämningar
* Bokslut och deklarationer
* Ekonomisk rapportering och analyser
* Låneupphandlingar
* Delta på styrelsemöten och stämmor
* Övrig administration kopplat till ditt ansvarsområde
* Utbilda och coacha internt såväl som externt


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom redovisning eller likvärdigt
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Är intresserad och nyfiken på att lära dig om ekonomisk förvaltning och fastighetsbranschen
- Har en god systemvana och intresse för digitala arbetssätt
- Tidigare arbetat med ekonomi och redovisningsarbete från ax till limpa

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga och ett intresse av att bygga relationer både inom organisationen och med externa kunder. Du räds inte för att ta egna initiativ och agerar rådgivande och lösningsorienterat i dina dialoger med kund. Du tar självklart ett stort ansvar för ditt arbete och tar dig an varierade arbetsuppgifter på ett prestigelöst sätt.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg, Johanneberg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Naboär på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. De ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har de börjat förändra. Vill du vara med på resan? Nabo jobbar mot tydliga mål och driver sin egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att dagarna tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Deras mål är att tiden på Nabo ska vara medarbetarens höjdpunkt i karriären.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 25 mars 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Redovisningskonsult - Extra

Redovisningskonsult - Extra

3 oktober 2024

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

2 oktober 2024