Ekonomisk förvaltare till trygg arbetsgivare i södra Stockholm

Ekonomisk förvaltare till trygg arbetsgivare i södra Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar och söker en trygg arbetsgivare med starka värderingar? Vår uppdragsgivare som är en marknadsledande aktör inom fastighetsbranschen söker för rekrytering en ekonomisk förvaltare inom BRF. Arbetsplatsen är belägen i södra Stockholm, självklart erbjuds möjlighet till hyrbridarbete.

Om tjänsten
Vi söker dig - en passionerad redovisningsekonom som älskar klassisk redovisning kombinerat med att driva affärer och skapa affärsvärde utifrån det du är riktigt bra på, siffror!



Vill du vara med och forma framtidens ekonom, där digitalisering och hållbarhet är i fokus? Utmärkt. Vi behöver nämligen förstärka vårt team!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomisk förvaltare kommer du att vara ansvarig för ett antal bostadsrättsföreningars redovisning. Huvuddelen av tjänsten innefattar kvalifierad löpande redovisning och bokslut men också arbeta med budget och vara involverade i fastighetsrelaterade frågor rörande våra kunders ekonomi och där ha både en mer analytisk och rådgivande nivå för att utveckla våra kunders ekonomi.

Vad händer med föreningens ekonomi om räntorna stiger? Har vår förening rätt avgiftsnivå? Varför har vår förening högre elkostnader än andra föreningar och hur kan ni hjälpa oss på bästa sätt för att minska kostnaderna. Det är exempel på frågor som kan ställas till dig.



Du vet hur viktigt det är att lämna skattedeklarationer i tid och vilka underlag revisorn kräver. Utöver detta kommer du att investera del av din tid och din kompetens i utvecklingsprojekt, specialistuppdrag och utredningar, samt fördjupning inom områden såsom moms, kapitaltillskott, skatterätt och andelstal.

Visst låter det spännande!

Vem är du?

Vi söker dig som har:

• en bra grundutbildning inom ekonomi/redovisning

• några års erfarenhet av arbete med redovisning av bostadsrättsföreningars ekonomi alternativt en bakgrund som redovisningskonsult
• erfarenhet av något kundinriktat arbete med rådgivning direkt mot kund



För att vara framgångsrik i rollen har du ett stort intresse för redovisning. Du kan tolka och göra analyser av siffror och trivs i en rådgivande roll, där du kan bidra till att skapa affärsvärde utifrån givna förutsättningar. Du är självgående och har ett strukturerat arbetssätt.



Vidare är du trygg med att möta nya människor, som du på ett naturligt sätt hittar framgångsrika samarbeten med. Ditt tydliga sätt att kommunicera, genom att du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara är en stor bidragande faktor till det.



Slutligen förutsätter rollen att du är kvalitetsmedveten. Hos oss innebär det att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger även stor vikt vid att dessa efterlevs.

Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av arbete i något BI-verktyg
eller har varit delaktig i projekt för att utveckla och förbättra processer.

Om verksamheten
Vår uppdragsgivare är en stor, stabil och trygg arbetsgivare i fastighetsbranschen. Deras tjänsteerbjudande är brett och innefattar nyproducerade bostadsrätter, hyresrätter, bosparande och medlemskap för bostadsrättsföreningar och individuella medlemmar. De erbjuder också förvaltningstjänster och tjänster inom fastighetsutveckling för både bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Finance AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2022
  • Ansök senast: 16 januari 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024