OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår verksamhet i Göteborg söker vi nu en trygg och tydlig ledare som gillar verka i en operativ miljö och trivs i en arbetsmiljö med högt tempo.
Om oss
Ekonomistäd erbjuder total städservice och fastighetsskötsel inriktad mot företag och privatpersoner. Våra kunder är framförallt företag och vi sköter lokalvård i de flesta typer av verksamheter såsom kontor, lager, produktion, butiker, restauranger och hotell. Kvalitet, ansvar och goda relationer till kunder såväl som till personal är viktiga komponenter i detta väletablerade företag. Ekonomistäd i Jönköping grundades 1990. 2018 startade vi en verksamhet även i Göteborg och båda företagen har en bra utveckling. Vi är certifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001.
Om jobbet:
Rollen som Driftledare är bred och du arbetar nära både kunder och medarbetare. Dina ansvarsområden:
Huvudansvaret när det gäller personal, försäljning, resultat, arbetsmiljö
Framtagning av städsschema samt tidsåtgång och prissättning
Rekrytering och introducering av nyanställda
Ansvara för upprättandet av dagsplanering för städpersonalen (ca 20st), inklusive sjukfrånvarohantering och vikarieplanering
Ta beslut och hitta lösningar på olika situationer samt vara väl insatt i dagens schema för att kunna hitta lösningar vid sjukdom och snabba bokningar
Säkerställa att personalen fullföljer sina åtagande mot kund samt tillämpar rätt städteknik
Följa upp och förbättra rutiner och processer för att säkerställa god kvalitet på de tjänster som utförs
Utveckla, driva och genomföra förbättringsförslag
Tydlig dokumentation gällande interna och externa kvalitetskontroller
Arbeta administrativt med arbetsorder samt ekonomisk rapportering, fakturahantering m.m.
Kundkontakt med privatpersoner och företagskunder såväl nya som befintliga
Ansvara för att verksamhetens lagerhantering, inventeringar, registrering samt att beställningar görs på ett korrekt och kostnadseffektivt sätt
Aktivt arbeta för tillväxt, identifiera merförsäljning genom att vara lyhörd för kundens behov
Om dig:
Vi ser gärna att du har
Flera års erfarenhet inom städbranschen antingen som arbetsledare eller egen företagare
Goda ledaregenskaper med några års erfarenhet
Goda erfarenheter inom ekonomi
En god planeringsförmåga
PC-vana samt övrigt administrativt arbete; hantering av affärssystem VISMA är meriterande
Mycket goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift samt engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande
B körkort – ett krav då resor ingår i tjänsten
God lokal kännedom kring Göteborg
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är
Lösningsorienterad: Du har förmågan att snabbt identifiera problem, prioritera och agera för att hitta en optimal utväg. Du är duktig på att upptäcka och hantera konflikter direkt när de dyker upp
Serviceinriktad: Du finner glädje i utveckling och får energi av att göra våra kunder glada
Rationell, har en analytisk förmåga och har en strategisk helhetssyn
Vidare är det viktigt att du har
lätt för att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter
god kommunikations- och samarbetsförmåga
en prestigelös attityd.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
OBS! Vi tar emot ansökan endast via mejl!
Arbetsplatsen: Göteborg
Anställningsvillkor: heltid; tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Tillträde: omgående
Lön: enligt överenskommelse
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare