OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår verksamhet i Jönköping söker vi nu en trygg och tydlig arbetsledare som gillar verka i en operativ miljö och trivs i en arbetsmiljö med högt tempo.
Om oss
Ekonomistäd erbjuder total städservice och fastighetsskötsel inriktad mot företag och privatpersoner. Våra kunder är framförallt företag och vi sköter lokalvård i de flesta typer av verksamheter såsom kontor, lager, produktion, butiker, restauranger och hotell. Kvalitet, ansvar och goda relationer till kunder såväl som till personal är viktiga komponenter i detta väletablerade företag. Ekonomistäd i Jönköping grundades 1990. 2018 startade vi en verksamhet även i Göteborg och båda företagen har en bra utveckling. Vi är certifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001.
Om jobbet:
Rollen som Arbetsledare är bred och du har nära kontakter med både kunder och medarbetare. Du kommer exempelvis att arbeta med:
Rekrytering och introducering av nyanställda
Dagsplanering för städpersonalen, inklusive sjukfrånvarohantering och vikarieplanering
Att säkerställa att personalen följer lagar och rutiner, fullföljer sina åtagande mot kund samt tillämpar rätt städteknik
Att följa upp och förbättra rutiner och processer för att säkerställa god kvalitet på de tjänster som utförs
Att se till att företagets miljö-och kvalitetsledningssystem samt gällande skyddsföreskrifter efterlevs
Att utveckla, driva och genomföra förbättringsförslag
Tydlig dokumentation gällande interna och externa kvalitetskontroller
Att ansvara för att verksamhetens lagerhantering, inventeringar, registrering samt att beställningar görs på ett korrekt och kostnadseffektivt sätt
Kundkontakt med privatpersoner och företagskunder såväl nya som befintliga
Att arbeta administrativt med arbetsorder samt ekonomisk rapportering, fakturahantering m.m.
Att aktivt arbeta för tillväxt, identifiera merförsäljning genom att vara lyhörd för kundens behov
Om dig:
Vi ser gärna att du har
Några års erfarenhet av olika slags städtjänster och gärna yrkesutbildning (SRY eller PRYL)
Tidigare erfarenhet av att leda människor
En god planeringsförmåga
En god PC-vana samt övrigt administrativt arbete
Mycket goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift samt engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande
B körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är
Lösningsorienterad: Du har förmågan att snabbt identifiera problem, prioritera och agera för att hitta en optimal utväg. Du är duktig på att upptäcka och hantera konflikter direkt när de dyker upp
Serviceinriktad: Du finner glädje i utveckling och får energi av att göra våra kunder glada
Ansvarstagande, flexibel och social
Vidare är det viktigt att du har
lätt för att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter
god kommunikations- och samarbetsförmåga
en prestigelös attityd.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
OBS! Vi tar emot ansökan endast via mejl!
Arbetsplatsen: Jönköping
Anställningsvillkor: heltid; tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Tillträde: omgående
Lön: enligt överenskommelse