OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för ekonomi och trivs i en kommunikativ roll? Vi söker dig som är redo för att ta nästa steg i karriären och som har tidigare erfarenhet av en liknande roll. I rollen kommer du att agera ekonomiskt stöd till chefer inom en stor organisation och tillsammans arbeta för att uppnå organisationens uppsatta mål. Ansök redan idag, då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en controller för kunds räkning. I rollen kommer du att tillhöra ett team om 11 personer som alla arbetar med att stötta chefer inom organisationen med ekonomiska frågor. Arbetsgruppen sitter på mycket kompetens inom området och där finns det mycket erfarenhet att ta del av. Du och ytterligare en kollega kommer tillsammans att arbeta dedikerat till ett antal chefer. Arbetet innefattar i huvudsak att agera stödjande till chefer i ekonomiska frågor, så som arbetet med budget, uppföljningar, prognoser och bokslut vilket innebär täta kontakter med chefer och ett nära samarbete med övriga ekonomer. En viktig del av uppdraget är att följa upp chefernas arbete i syfte att hålla en god ekonomisk hushållning och en budget i balans. Det är därför viktigt att du trivs i en kommunikativ och serviceinriktad roll, samt att du har en god samarbetsförmåga.
#
Du erbjuds
* En kommunikativ roll där du får arbeta i nära samarbete med organisationens chefer
* Möjligheten att arbeta i ett kompetent team där utbyte av kompetens är viktigt.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Bidra och agera stöd till organisationens chefer
- Uppföljning av budget och prognoser
- Månadsrapportering
VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleexamen inom ekonomi eller likvärdigt, alternativt tidigare erfarenhet som bedöms likvärdig
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomi
- Har goda kunskaper i Excel
- Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift då det krävs i de dagliga arbetsuppgifterna
- Trivs i en kommunikativ roll
Vi söker dig som är:
* Självgående
* Samarbetsvillig
* Serviceinriktad
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid t.o.m augusti 2023 med eventuell chans till förlägning.
* Placering: Huskvarna
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231