Ekonomistudent för långsiktigt deltidsuppdrag

Ekonomistudent för långsiktigt deltidsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som studerar ekonomi på eftergymnasial nivå och vill utvecklas inom leverantörsreskontra för vår kunds räkning; ett ledande företag inom fastighetsbranschen. Denna tjänst erbjuder inte bara arbete med leveranstörsreskontra utan också möjligheten att arbeta tillsammans med omtänksamma och kompetenta kollegor. Läs mer nedan och välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vi söker för vår kunds räkning en Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med start i oktober/november och som sträcker sig långsiktigt under din studietid. Uppdraget är på deltid där du förväntas arbeta två pass i veckan under terminerna och uppemot heltid under jul/sommar.

Här ges möjligheten att tillämpa praktiska kunskaper inom ekonomi vid sidan av dina studier och kliva in i ett dynamiskt företag med tillväxt och förändring i fokus. De är dedikerade till att skapa effektiva och innovativa lösningar inom fastighetsbranschen och strävar alltid efter att vara i framkant när det gäller affärsutveckling och processoptimering.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent tillhör du ett team om 6 kollegor där du kommer att hantera leverantörsreskontra inom koncernen. Behovet är på deltid och cirka 8-16 h per vecka, där behovet är större första veckan varje månad efter månadsbokslut. Rollen innefattar bland annat:


* Leverantörsreskontran och tillhörande arbetsprocesser
* Hantering och utredning av leverantörsfakturor
* Hantering av betalfiler och betalningar
* Hantering av påminnelser och inkasso
* Uppdatera leverantörsregistret och ha löpande kontakt med leverantörer
* Hantering av attestflöden, konteringsregler och instruktioner
* Posthantering


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå inom ekonomi, redovisning eller annat vi bedömer likvärdigt och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du:
- Har arbetslivserfarenhet sedan tidigare
- Har kunskaper i Excel

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För rollen värderar vi dina personliga egenskaper högt och söker dig som är strukturerad, fokuserad på att hitta lösningar och trivs med att samarbeta i team i en föränderlig arbetsmiljö. Du bör vara driven och ödmjuk, samt ha förmågan att ta ansvar för ditt arbete och vara självständig.

Övrig information:
- Start: Oktober/November
- Omfattning: Deltid, 8-16 h/v
- Uppdrag: Långsiktigt under din studietid
- Placering: Centralt, Stockholm
- Bakgrundskontroll: UC-kontroll + Utdrag ur belastningsregister kommer genomföras i denna rekryteringsprocess

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2024
  • Ansök senast: 1 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024

Ekonomiassistent till Raumaster

Ekonomiassistent till Raumaster

30 september 2024