OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Laitis Handels AB i Luleå en Ekonomiassistent för heltidsarbete under sommaren. I din roll kommer du att upprätthålla dagliga rutiner i ekonomiarbetet där du blir en viktig spelare för att stötta upp verksamheten under veckorna 26 till 35. Vill du samla värdefulla erfarenheter under din studietid, skicka då in din ansökan till tjänsten idag! Urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Företaget Laitis startades redan på 60-talet i Luleå av Erik Laiti och då handlade det om att ladda bilbatterier och sälja begagnade bildelar på Skurholmen. Idag har företaget en verksamhet som inrymmer både butiker och servicekontor och i koncernen arbetar 120 personer. I din roll som ekonomiassistent kommer du bli en del av ekonomiavdelningen som idag består av 5 personer.
Tjänsten är med start på deltid under maj månad för att därefter gå över till en heltidstjänst från V.26 till V.35. Du kommer att vara anställd av oss på Academic Work och arbeta som konsult hos Laitis. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Ekonomiassistent kommer du att stötta upp daglig verksamhet under sommarmånaderna. Dina arbetsuppgifterna kommer att utföras relativt självständigt men med stöd från ordinarie personal. I din roll kommer du bland annat:
* Utföra administrativt arbete kring kundinbetalningar och kundreskontra
* Hantera leverantörsfakturor samt leverantörsbetalningar
* Ha ansvar för företagets kundtjänstmail där du kommer att hantera ärenden dagligen
* Hantera enklare bokföring beträffande kassarapporter
Under sommaren kommer du också få möjlighet att prova på att arbeta med löneadministration. Rollen passar därför dig som vill utveckla dina ekonomiska kunskaper under studietiden, som vill få bredden av olika typer av ekonomiadministrativa uppgifter och som också vill utveckla sin administrativa ådra.
VI SÖKER DIG SOM
* Är student i dagsläget och läser en utbildning mot ekonomi på Universitet eller Yrkeshögskola
* Kommunicerar väl i tal och skrift på svenska. Detta är ett krav för tjänsten då all dokumentation och kommunikation internt sker på svenska
Meriterande för rollen är om du har arbetat med bokföring eller leverantörsfakturor sen tidigare, alternativt att du besitter administrativ vana från likanande roll.
Som person är du:
* Noggrann
* Ansvarstagande
* Strukturerad
Övrig information
* Start: På deltid från maj för att därefter gå på heltid från och med V.26 till V.35
* Placering: Luleå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231