OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Spcs är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
Vi söker ekonomistudenter som vill arbeta vid sidan av sina studier på vår supportenhet Customer Success i Göteborg. Hos oss får du ett utvecklande arbete där du får lära dig allt om våra ekonomiprogram samt god insikt i hur det är att driva eget företag. De grymma kollegorna och den härliga lagandan får du på köpet!
VAD INNEBÄR ROLLEN?
På Customer Success säkerställer våra fantastiska medarbetare att vi finns tillgängliga för kunderna som använder våra program och tjänster.
Som medarbetare på vår support är ditt uppdrag att guida, hjälpa och säkerställa att våra kunder jobbar på smartaste sättet i sina program. Du har också ansvar för att säkerställa att våra kunder är medvetna om de olika lösningar vi har att erbjuda. Vår rådgivning sker via flera olika kanaler, främst via telefon och chatt.
En riktig stjärna hos oss ställer de rätta frågorna och skapar lösningar som får kunden att jubla. Kunderna kan då göra det som de är bäst på – fokusera på sitt företag och lägga minimal tid på administration.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som studerar någon form av ekonomiutbildning på universitetsnivå. Du har med fördel några terminer kvar på din utbildning. Vi vill att du har möjlighet att arbeta runt 25-50 timmar i månaden beroende på vårt behov och din tillgänglighet. Arbete under kvällar, dag före röd dag och helger kan förekomma. Under sommaren vill vi att du har möjlighet att arbeta heltid under några veckor - främst under juli och augusti.
Du kommer att ha mycket kontakt med kunder och ge råd i bokföringsfrågor, vilket ställer höga krav på ansvarstagande. Du är serviceorienterad och får energi av dialogen med kunden! Som person är du öppen, hjälpsam och initiativtagande. Har du tidigare erfarenhet av arbete med kundservice eller av företagande i någon form är den en stor fördel!
Rollen kräver också att du ha förmågan att snabbt anpassa dig till nya omständigheter. När problem uppstår har du helt enkelt ett smidigt förhållningssätt och hittar alltid en lösning. Flexibel är ett ord som stämmer bra in på dig.
Du behöver vara en hejare på att kommunicera på svenska och engelska, övriga språk är meriterande.
Vi har ett fantastiskt upplägg med en onboarding som tar väl hand om dig och hjälper dig igång i ditt uppdrag genom coachning och utbildning - oavsett tidigare erfarenhet.
VAD ERBJUDER VI?
Hos oss får du chansen att jobba med engagerade medarbetare i en av Nordens största tech-koncerner. När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår fantastiska sammanhållning i kombination med fina utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad, utvecklas vi som företag. Vi blir bättre tillsammans helt enkelt!
Vi vill att du skickar in en kort motivering varför du skulle passa som extra-anställd hos oss, tillsammans med ett uppdaterat CV. Förväntat startdatum är i november och du behöver vara tillgänglig hela utbildningsperioden på en vecka.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta Ola Ohlin, ola.ohlin@visma.com