Ekonomistudenter se hit!

Ekonomistudenter se hit!

Arbetsbeskrivning

Är du student och vill få erfarenhet inom ekonomi? Nu har du möjlighet att bli en del av ett expanderande företag samtidigt som du får värdefull meriterande arbetslivserfarenhet. Viktigt är att du kan arbeta ca 16 h/v. Låter det som något för dig? Ansök idag, vi arbetar med löpande urval och behöver dig som kan starta så snart som möjligt!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en av Sveriges ledande leverantörer av industrikomponenter. Bolaget är ständigt under utveckling och där arbetar i dagsläget runt 330 anställda. I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen. Din främsta uppgift blir att stötta resterande medarbetare i deras dagliga ekonomiarbete genom att tolka leverantörsfakturor och matcha fakturor mot inköpsordrar. Viktigt att du är noggrann i arbetet du tar dig för. Det kan även tillkomma andra typer av arbetsuppgifter utefter avdelningens behov.

Du kommer att få en introduktion till arbetet men viktigt är också att du så småningom kan axla dessa arbetsuppgifter på ett självständigt och ansvarstagande sätt.

Vi behöver dig som kan arbeta mellan 10-16 h/v. Du kommer att bli anställd av oss på Academic Work och arbeta som konsult ute hos kund. Du får veta mer om kunden i nästa steg i rekryteringsprocessen.

Du erbjuds
- Ett meriterande arbete för dig som är intresserad av- och vill arbeta med ekonomi i framtiden
- Ett varierat och flexibelt arbete
- Goa kollegor och en stöttande konsultchef som finns med dig under hela din anställning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Tolka och skanna fakturor
* Arbeta med analys av fakturor, ex om de saknar inköpsordernummer skall du komplettera med rätt information
* Övrigt som kan tillkomma utefter avdelningens behov


VI SÖKER DIG SOM
- Just nu studerar ekonomi på universitet/högskola - med minst 1 år kvar på dina studier
- Har god digital vana - gärna i Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska då arbetet sker på detta språk

Det är meriterande om du har
- Arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare:

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Stresstolerant
* Ordningsam
* Ansvarstagande


Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och att du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och som värdesätter samarbete.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2024
  • Ansök senast: 6 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Ekonom med erfarenhet av kundreskontra

5 november 2024

5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024