OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Snabbgross har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Snabbgross en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Under flera decennier har Snabbgross brunnit för delad glädje för bra mat, till bästa pris. De strävar efter att bidra till stolthet bland Sveriges många restaurangkök genom att vara tillgängliga med prisvärda råvaror, varje dag. Snabbgross är Sveriges ledande hämtgrossist för restaurang, café, fastfood och övrig företagsmarknad. De har 27 butiker som sprider sig från Luleå i norr till Malmö i söder, med cirka 450 medarbetare, som även når ut till stora delar av landet med vår e-handel. Tillsammans med bland annat Willys, Hemköp, Mat.se och Dagab ingår Snabbgross i Axfood – ett av de största företagen inom svensk dagligvaruhandel. Hos Snabbgross finns det gott om möjlighet att växa och utvecklas.
Här blir du en del av en avdelning som består ett team på 5 personer som arbetar med allt inom ekonomi, analys, controlling och IT. Teamet gillar detaljer, de har kul ihop och hjälper hela Snabbgross. Avdelning är en del av Snabbgross Supportkontor som består av ett 30-tal medarbetare. Deras verksamhet präglas av en varm och inbjudande arbetsmiljö, där det finns en tydlig teamkänsla med hjälpsamma kollegor.
Arbetsuppgifter:
Här erbjuds du en central roll då du stöttar flera funktioner i frågor om ekonomi, rutiner och administration. Det är en roll med många kontaktytor då du har kontakt med såväl chefer som medarbetare på Snabbgross supportkontor och i butik, men även kontakt med centrala funktioner på Axfood.
Syftet med rollen är att säkerställa att Snabbgross butiker runtom i landat får support så att de kan bedriva sin verksamhet så effektivt och lönsamt som möjligt. Konkreta arbetsuppgifter är att följa upp och utveckla ekonomiska och administrativa rutiner i Snabbgross butiker. Detta innebär att uppdatera deras administrativa handbok och genom att ge support och stöd till butikerna kring dessa frågor. Vidare äger du rutiner och planering gällande inventeringar i butikerna, detta då du ger stöd och gör kontroller samt analyserar och följer upp avvikelser. Du administrerar och är även behjälplig i frågor kring ansökningar om tillstånd, kontakt med myndigheter och framställning av boksluts- och faktureringsunderlag. Du har även rollen som superanvändare på flera områden, samt delta som funktionsrepresentant inom projekt av olika slag.
Arbetet är varierande och du får bred kunskap inom en mängd olika områden. Du rapporterar direkt till ekonomichefen där du arbetar med, samt utvecklar den interna kontrollen och de ekonomiadministrativa rutinerna i bolaget.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har någon av följande bakgrund:
- Mångårig erfarenhet från en butik inom dagligvaruhandeln vilket gett dig en bred förståelse för dess rutiner och administration
- Erfarenhet från en administrativ roll såsom ekonomiassistent, masterdata eller liknande backoffice
• Goda kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift och goda kunskaper i engelska
• Meriterande med erfarenhet av SAP
• Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Som person bidrar du med din positiva energi och du ser värdet i att bygga långsiktiga relationer för att kunna ge bästa möjliga service. Du har en förmåga att snabbt förstå uppkomna problem och med ditt engagemang och driv tar du dig an dina arbetsuppgifter. Vidare är du ordningsam och strukturerad och drivs av att ha ett brett arbetsområde och vara en central kontaktperson. Slutligen kommer din förmåga att samarbeta och kommunicera på ett tydligt sätt i budskap och handling hjälpa dig att vara lyckosam i denna roll.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Torsplan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: dagab, axfood, ekonomisupport, ekonomi, backoffice, snabbgross, fmcg, dagligvaruhandeln, stockholm, support, butik, butiksarbete
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund