OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I samband med att en anställd slutar sin tjänst har beslut tagits om att lägga om delar av administrationen i syfte att renodla arbetsuppgifterna.Det innebär att delar av de ekonomifunktionerna kommer att flyttas från Nordingråkontoret till Docksta.Med anledning av ovanstående söker vi därför till vårt kontor i Docksta en heltidstjänst som ekonom och administratör.Bolaget har i dagsläget ca 75 anställda omräknat i helårstjänster.Antalet deltidsarbetare är dock mycket större än detta. Tjänstens innehåll: Hantering av bolagets betalningar såväl ut som ingående.Leverantörs och kundreskontra, lönehantering, telefon, viss försäljning av företagets produkter samt i övrigt ett antal förekommande arbetsuppgifter med tonvikt på ekonomi.Efter hand skall delar av ovanstående arbetsuppgifter bytas ut mot bokföring (SPCS).Det innefattar företagets totala bokföring. Den som söker tjänsten skall ha goda kunskaper i ekonomi.Högskole- eller universitetsutbildning är inte ett måste men med tanke på tjänstens kommande inriktning på bokföring och rapporter är det en fördel om dessa kunskaper finns. Internutbildning i företagets lönehanteringsprogram samt i de gällande avtalen kommer att hållas lokalt på kontoret. På arbetsplatsen i Docksta finns för närvarande ca 8 fast anställda varav 3-4 på administration.På det aktuella kontoret kommer du tillsammans med en anställd till även att ansvara för att svara på inkommande samtal.Dessa kan innehålla allt från offertförfrågningar till tidtabellsupplysning och efterfrågan av kvarglömt gods. Du bör vara stresstålig och inte rädd för att ge dig in i nya arbetsuppgifter.Det finns en mängd intressanta arbetsuppgifter inom bolaget och som anställd kommer du att ha goda möjligheter att påverkar vilka arbetsuppgifter delar av din tjänst skall innehålla.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-chef Åsa Alvarsson
010-7220315