OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalix Tele24 rekryterar: Ekonom/Löneadministratör
Kalix Tele24 erbjuder svarsservice i olika former. Från svarstjänst till att ta hand om hela växelfunktionen, dygnet runt, året om. Vi hjälper kunder att hantera olika typer av kundtjänstuppdrag, fullt ut, eller vid behov. Vår affärsidé lyder: "Med marknadens främsta medarbetare erbjuder vi kostnadseffektiv och flexibel kundkontakt."
Kalix Tele24s kunder är små och stora företag, myndigheter, regioner samt organisationer i Norden. Företaget grundades 1992 och har sedan dess byggt upp en gedigen erfarenhet av professionella svarstjänster för såväl privat som offentlig verksamhet. På huvudkontoret i Kalix samt kontoren i Haparanda och Stockholm finns idag ca 165 medarbetare.
Besök gärna vår hemsidasamt våra sidor på Linkedin och Facebook.
OM TJÄNSTEN
Som Ekonom/Löneadministratör hos oss är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom Kalix Tele24. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena.
Dina kommande arbetsuppgifter:
- Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Vara systemansvariga för de system ekonomiavdelningen använder
- Aktivt hålla sig uppdaterade angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Kund och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- In-och utbetalningar
- Stöd vid månadsbokslut
- Avstämningar
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer
Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel.
VEM SÖKER VI?
För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi har ett väl etablerat arbetssätt och du bör trivas med samt ha en god strukturell- och organisatorisk förmåga. Vår ekonomiavdelning har kontakt med samtliga avdelningar inom företaget så det krävs att du har en hög samarbetsförmåga samt gillar att skapa och underhålla yrkesmässiga relationer. Hos oss ges du möjlighet (och förväntas) arbeta med många olika arbetsuppgifter så det är av stor vikt att du kan prioritera och arbeta kontrollerat, kvalité är ett viktigt ledord.
Kvalifikationer:
- Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande
- Arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i Excel och Outlook
- Svenska och engelska i tal samt skrift
Meriterande:
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra
- Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves
- Excel, avancerad nivå
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vår ekonomiavdelning består idag av fyra medarbetare, fördelat på en ekonomichef samt tre ekonom/löneadministratörer. Det här är ett team som verkligen trivs! Genomsnittliga anställningstiden på avdelningen är 20 år. Vi har nu en trogen medarbetare som ska gå i pension och söker därmed en ersättare.
VILLKOR
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6-månaders provanställning.
Omfattning: 100%. Deltid (minst 75%) kan eventuellt vara aktuellt utifrån dialog.
Arbetstider: måndag – fredag, dagtid.
Placeringsort: Kalix
Önskat startdatum: 7 januari 2021, tidigare eller senare enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna:
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00
Linda Johansson, HR-Specialist, 070-550 45 94
Facklig företrädare: Unionen, unionen@kalixtele24.se
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en s...
Läs mer på http://hpr.to/j20801
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Johansson
linda.m.johansson@kalixtele24.se