OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten Rollen som Gruppchef Service Desk innebär ansvar för operativ leverans och daglig produktion av service desk tjänster enligt avtalade servicenivåer .Kunderna för denna Service Desk återfinns inom industri- och tjänsteföretag samt offentlig verksamhet.I huvudsak är det stora kunder med flera hundra användare.Vissa tjänster levereras 24 timmar om dygnet och personalen arbetar skift.Du kommer att ansvara för en organisation idag bestående av ca 15 medarbetare.Din viktigaste utmaning blir att med ett coachande ledarskap lyckas utveckla service desken till att bli "state-of-the-art" samt att genomföra effektivisering och processförbättringar, liksom att identifiera förbättringsområden för optimal kostnadseffektivitet.Du kommer att uppnå dina resultat genom att leda, förändra, driva, coacha, målstyra samt delegera. Din bakgrund Vi tror att du har flera års erfarenhet från en liknande roll, eller från en ledarposition inom IT-branschen och en gedigen kunskap om hur en service desk /helpdesk /kundtjänst fungerar och är organiserad.Har du varit med och byggt upp en sådan funktion riktad mot stora användargrupper är det en stor fördel.Du ska ha.. - Gedigen ledarerfarenhet och god kommunikativ förmåga.- Dokumenterad erfarenhet av framgångsrikt genomförande av kostnads-reduktion, effektivisering och processförbättringar.- Förmåga och erfarenhet av att motivera och engagera medarbetare i deras arbete samt coacha deras utveckling.- Erfarenhet av resultat- och budgetansvar samt att säkerställa och effektivisera kvaliten i leveranser och åtaganden.- En stark vilja att driva förändringsarbete och målstyrning.Om du söker via e-mail märk din ansökan med "Gruppchef Service Desk ". Urval kommer att ske löpande, därför är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt.Elan är världens största rekryterings- och bemanningsföretag inom IT.En One-Stop-Shop med störst tillgång på IT-kompetens - allt under ett och samma tak.Vi hyr ut konsulter och rekryterar personal inom projektledning, IT-ledning, systemutveckling, affärssystem, infrastruktur, användarsupport, databasadministration, kravhantering och IT-arkitektur.En stor del av vår verksamhet är inriktad på outsourcing av lösningar inom kompetensförsörjning.Elan finns på 55 orter i 16 länder med en global omsättning på nära en halv miljard euro och en årlig tillväxt på 25 %.Vi har över 7 000 konsulter och förmedlar rekryteringar till 10 000 företag världen över.I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö och Växjö med totalt 750 medarbetare.Läs mer på www.elanit.se