OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med mer än 20 års erfarenhet och med mer än 7000 kunder, är Torex den ledande leverantören av end-to-end lösningar för hela retailsektorn.Företaget har ca 2500 anställda globalt, varav ett 60-tal i Sverige, som jobbar med utveckling och försäljning samt kundsupport av våra kundspecifika lösningar.Som en del i åtagandet att leverera kompletta IT-lösningar bedriver vi tillsammans med kunder och utvalda partners ett omfattande utvecklingsarbete för framtiden.Vi är stolta över vår kunskap och känsla för våra kunders krav, behov och önskemål, och vi är berömda för vår service och support.Våra företagsvärden är Motivation, Tillgänglighet, Mottaglighet, Etik, Engagemang och Styrka.Besök oss på www.torexretail.se Nu söker vi norsktalande applikationssupport till en fast tjänst med placering på vårt kontor i Årsta.Du kommer vara en del av en centraliserad nordisk supportorganisation som består av ca 20 supporttekniker och du ger service till Torexs kunder runt om i Norden.Kunden är en av de ledande inom IT-lösningar för detaljhandeln i Europa.Arbetsbeskrivning Tjänsten innebär att arbeta med support, via telefon, mail och remoteverktyg för Torexs norska kunder rörande frågor kring företagets systemapplikationer.Du kommer vara en del av 1st och 2nd line supporten och kommer dagligen att arbeta med att lösa inkomna ärenden.En stor del av dina arbetsuppgifter består även av att på ett effektivt och professionellt sätt prioritera och fördela ärenden till 3rd line support och utvecklingsavdelningen.Du kommer främst att arbeta med en Microsoftbaserad mjukvaruapplikation men kommer även besvara frågor rörande hårdvara, felsökning i databaser samt hantera rena systemfel.Du kommer supportera ett stort antal kunder av olika storlek, verksamhetsinriktning och krav.Du kommer snabbt att arbeta upp ett stort kontaktnät bland våra kunder och du kommer vara företagets ansikte utåt.I rollen ingår viss jour alternativt skift. Vem är du? Vi söker dig med: .ett par års erfarenhet från supportarbete..grundläggande tekniska kunskap inom mjukvara och meriterande även inom hårdvara. .goda kunskaper inom Microsoftplattformen..erfarenhet från detaljhandeln ser vi som meriterande.Som person är du driven, serviceinriktad och ansvarstagande.En positiv attityd och att du brinner för att arbeta med problemlösning ser vi som viktiga egenskaper.Vi arbetar i ett högt tempo vilket gör att du måste vara stresstålig och bra på att prioritera.Du talar och skriver flytande på norska och har god förståelse även för övriga nordiska språk samt talar och skriver engelska obehindrat.