OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten Rollen som Service Desk Director innebär ett fullt resultatansvar för driften av Elan IT Service Desk placerad i Stockholm.Kunderna till Elan IT Service Desk återfinns främst inom IT och telekombranschen men även industri- och tjänsteföretag ingår i portföljen.I huvudsak är det stora kunder i segmentet över 1 MDSEK i omsättning, oftast med global verksamhet och användare i många länder.Du kommer att ansvara för en organisation idag bestående av ca 150 medarbetare samt en stab med Service Desk Manager och övriga stabsfunktioner.Din viktigaste utmaning blir att med ett stark entreprenörsskap lyckas utveckla Service Desken till att bli "State-of-the-art" i syfte att kunna möjliggöra en framgångsrik expansion av denna verksamhet, samt att genomföra transformationen från idag: "Time and Material" till imorgon: "Cost per Call".Effektivisering och processförbättringar, liksom att identifiera förbättringsområden i leveransen och hitta nya affärsmöjligheter mot både befintliga och nya kunder ingår naturligtvis i åtagandet.Din bakgrund Vi tror att du har flera års erfarenhet från en ledande position inom IT-branschen och en gedigen kunskap om hur en service desk/heldesk/kundtjänst fungerar och är organiserad.Har du varit med och byggt upp en sådan funktion riktad mot stora användargrupper är det en stor fördel.Du ska ha.. - Gedigen ledarerfarenhet.- Dokumenterad erfarenhet av framgångsrikt genomförande av kostnadsreduktion, effektivisering och processförbättringar.- Förmåga och erfarenhet av att motivera och engagera ledare och agenter i deras arbete samt coacha deras utveckling.- Erfarenhet av att säkerställa och effektivisera kvaliten i leveranser och åtaganden samt se nya affärsmöjligheter.- En stark vilja att driva förändringsarbete och målstyrning.Om du söker via e-mail märk din ansökan med "Service Desk Director".Urval kommer att ske löpande, därför är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt.