OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten Rollen som Service Desk Manager innebär ansvar för ledningen av Elan IT Service Desk placerad i Stockholm, du rapporterar till Service Desk Director, även denna placerad i Stockholm.Kunderna till Desken återfinns främst inom IT och telekombranschen, men även industri- och tjänsteföretag ingår i portföljen.I huvudsak är det stora kunder i segmentet över 1 MDSEK i omsättning, oftast med global verksamhet och användare i många länder.Du kommer att ansvara för en Desk idag bestående av ca 100 medarbetare.Till din hjälp har du fyra teamledare och övriga stabsfunktioner.Din viktigaste utmaning blir att med ett stark entreprenörsskap lyckas utveckla Service Desken till att bli "State-of-the-art" i syfte att kunna möjliggöra en framgångsrik expansion av denna verksamhet, samt att genomföra transformationen från idag: "Time and Material" till imorgon: "Cost per Call".Effektivisering och processförbättringar, liksom att identifiera förbättringsområden i leveransen och hitta nya affärsmöjligheter mot både befintliga och nya kunder ingår naturligtvis i åtagandet.Din bakgrund Vi tror att du är akademiker samt har erfarenhet från att ansvara för en serviceorganisation med tydliga mål och leveranskrav gärna inom IT-branschen.Du bör ha en gedigen ledningserfarenhet och vara van vid att rapportera enligt styrkortsmodeller.Det är meriterande om du har erfarehet av driva verksamhetsutveckling samt gärna även drivit införande av processer i enlighet med ITIL:s ramverk.Din engelska bör vara flytande både avseende tal och skrift.Du bör vara en naturlig ledare med helt självgående arbetssätt, gärna med någon vana av att leda teamledare. Du ska ha.. - Gedigen erfarenhet från roll som ansvarig för större IT-relaterade serviceleveranser.- Dokumenterad erfarenhet av framgångsrikt genomförande av kost-nadsreduktion, effektivisering och processförbättringar.- Förmåga och erfarenhet av att motivera och engagera och coacha medarbetare/teamleadare i deras utveckling.- Erfarenhet av att säkerställa och effektivisera kvaliten i leveranser och åtaganden samt se nya affärsmöjligheter.- En stark vilja att driva förändringsarbete och målstyrning.Om du söker via e-mail märk din ansökan med "Service Desk Manager". Urval kommer att ske löpande, därför är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Elan är världens största rekryterings- och bemanningsföretag inom IT.En One-Stop-Shop med störst tillgång på IT-kompetens - allt under ett och samma tak.Vi hyr ut konsulter och rekryterar personal inom projektledning, IT-ledning, systemutveckling, affärssystem, infrastruktur, användarsupport, databasadministration, kravhantering och IT-arkitektur.En stor del av vår verksamhet är inriktad på outsourcing av lösningar inom kompetensförsörjning.Elan finns på 55 orter i 16 länder med en global omsättning på nära en halv miljard euro och en årlig tillväxt på 25 %.Vi har över 7 000 konsulter och förmedlar rekryteringar till 10 000 företag världen över.I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö och Växjö med totalt 750 medarbetare.Läs mer på www.elanit.se