OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Elecosoft är ledande inom IT-verktyg anpassade för bygg- och installationsbranschen. Våra programvaror och tjänster bidrar till förenklade processer kring planering, kalkylering, design, projektering och uppföljning. Idag är vi närmare 70 anställda över hela landet och har fyra lokalkontor, Stockholm, Växjö, Göteborg, Umeå, samt huvudkontor i Skellefteå. Du kan vara en del vår framtid, och Elecosoft kanske ett spännande steg i din fortsatta utveckling.
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en nyckelperson till vår verksamhet. En person som vill ta ett nytt steg i sin utveckling som ledare, chef och verksamhetsutvecklare. Vi söker en person som ska driva vårt affärsområde Staircon – både operativt och strategiskt. Med fullt resultatansvar inklusive personalledning. Är du intresserad av att operativt arbeta med att utveckla en internationell affär, internationella team och av att få saker gjorda samtidigt som du gillar att tänka strategiskt och fundera på förbättringsområden i en verksamhet med väldigt stor potential? Då kan det här vara nästa steg i din utveckling!
Som chef för vårt affärsområde kommer du att vara ansvarig för hela affärsområdet som hanterar Staircon. Ansvaret innefattar strategiskt och operativt ledningsansvar, budgetansvar och personalledning lokalt i Sverige (Skellefteå) och internationellt. I denna roll blir du därför ytterst ansvarig för produktägandet, utvecklingen av produkterna i en agil miljö, second line support, försäljning, marknadsföring och kundutbildningar. I rollen ingår budgetansvar, arbete i företagets ledningsgrupp, representation i koncernens ledningsgrupp samt personalansvar för ett tjugotal medarbetare varav en del utanför Sverige.
Dina främsta arbetsuppgifter:
• Strategisk planering av verksamheten
• Operativ ledning av produktledningen
• Operativ ledning av utvecklingen
• Operativ ledning av marknad/sälj
• Driva verksamhetens frågor på koncernnivå
• Utveckla och driva affärsområdes processer
• Ansvara för personal, budget, verksamhetsutveckling och strategisk planering för denna del av verksamheten.
Din profil
Arbetet är förenat med processutveckling, personalledning, och normalt strategisk- och operativt ledningsarbete. Du bör ha arbetat som chef/ledare förut. Du bör ha en teknisk bakgrund. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För att trivas i denna roll tror vi att du är;
• Intresserad av mjukvaruutveckling och den utveckling som pågår inom detta område
• Målstyrd och resultatinriktad
• Socialt säker
• Intresserad av att utveckla verksamhet och affär
• Nytänkande
• Intresserad av personalutveckling
Övrig information
Placeringsort: Skellefteå
Omfattning: Heltid, Tillsvidareanställning
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Ansökan
Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrik Nilsson på telefon: 0733-51 27 73. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 21 oktober, via www.clockworkpersonal.se