Electrolux söker Personal Assistent via Inhouse

Arbetsbeskrivning

Nu behövs en PA till den globala designchefen i Stockholm. Designavdelningen präglas av hög prestation och positiv, avslappnad stämning där det är viktigt att upprätthålla balans mellan arbete och fritid. Electrolux sitter i fina lokaler på Kungsholmen. Arbetsbeskrivning Tjänsten som Personal Assistent innebär att assistera den globala designchefen i första hand samt fyra medlemmar ur ledningsgruppen. Som Personal Assistent är dina främsta uppgifter att hjälpa designchefen med att prioritera och organisera sin kalender, boka och koordinera möten, resor och konferenser. Dessutom innebär rollen att gå igenom e-post och svara på telefonsamtal, detta innefattar även alla PR-kontakter. Du är även administrativt ansvarig för ytterligare fyra medlemmar ur ledningsgruppen, vilket innebär koordinering och bokning av resor, hotell och möten. Utöver dessa uppgifter har du vissa ekonomiska arbetsuppgifter som att hålla resebudget och kontera fakturor. Bakgrund/erfarenhet Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat som assistent till ledningsgrupp eller liknande, med fördel i en kreativ miljö. Vi ser gärna att du har arbetat i ett internationellt företag med engelska som koncernspråk, då en stor del av kommunikationen sker på engelska. Dock är svenska språket lika viktigt. Högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning samt erfarenhet av ekonomisk administration är meriterande. Du är erfaren användare av MS Office. Det är en fördel om du är intresserad av design och Public Relations. Personlighet Du är service minded, prioriterar snabbt och har en god förmåga att kommunicera med medarbetare på olika positioner i företaget samt externa parter. Det är viktigt att du är flexibel då det vid tillfällen av hög arbetsbelastning förväntas att du är tillgänglig även utanför arbetstid (tycker jag inte behöver vara med, händer väldigt sällan). Som person är du social, spontan och positiv. Du är driven men vågar säga nej. Det är av största vikt att du är engagerad i ditt arbete samt organiserad och anpassningsbar, då dina uppgifter är avgörande för designchefens dagliga arbete. För att lyckas i rollen som Personal Assistent och passa in på designavdelningen bör du ha pondus och vara proaktiv. Övrigt Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid under 1 år. Du kommer vara anställd av Inhouse. Intervjuer sker löpande. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten ska tillsättas i början/mitten av augusti! Du söker tjänsten via Inhouse hemsida, www.inhouse.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 juli 2010
  • Ansök senast: 1 augusti 2010

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024