OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett företag i Ljungby vill nu ha dig med stort tekniskt intresse inom el och som vill ta nästa steg i karriären. I rollen som Junior Elektronikingenjör kommer du att vara delaktig i spännande projekt där du har en viktig roll inom utveckling av företagets produkter.
Dina arbetsuppgifter
•Designa och utveckla elektriska system och kontroller för truckar och tomma containerhanterare
•Designa och utveckla innovativa lösningar som driver elektriska drivenheter och energihanteringssystem
•Ange verifierings- och valideringskrav för att säkerställa att kundkrav uppfylls
•Samarbeta nära med kollegor för att klargöra kundkrav som är nödvändiga för att uppnå nya produktförväntningar
•Samarbeta med inköp och leverantörer för att specificera och välja komponenter och delsystem
•Identifiera tekniska risker och tillhandahålla begränsningsstrategier
•Ge vägledning till projektplaneringsaktiviteter när det gäller resursbehov och tid
Om företaget
Företaget är en ledande leverantör av last- och lasthanteringslösningar med målet att bli ledande inom intelligent lasthantering. Deras erbjudande omfattar industriell formgivning, hållbar lasthanteringsutrustning och automatiserade terminallösningar, programvara och tjänster. Dessa används i hamnar, terminaler, distributionscentral och olika branscher. De tillhandahåller lastfartyg, terminaltraktorer, gårdskranar, båtkranar, reachstackers, tomma containerhanterare och truckar. Navis terminalsystem (TOS) och Bromma spridare tillhandahålls som en del av affärsområdet.
Din profil
Skallkrav:
Nyutexaminerad elektronikingenjör alt. motsvarande
Engelska i tal och skrift
Som person har du ett helhetstänk och trivs med att jobba i långsiktiga projekt. Företaget vill ha dig som brinner för samarbete och du har en drivkraft för innovation och ständig förbättring av både produkten och arbetssätt. Du är en positiv och lösningsorienterad person som vill vara en del av ett team som fortsätter att leverera lösningar till kunder.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Ort: Ljungby
Start: Omgående
Omfattning: Heltid/dagtid
Urval kommer att ske löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996