OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Vi gillar dig – och vi hjälper dig att utvecklas. Vår mission är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder vi en bred och djup verksamhet där vi ger dig möjligheterna, oavsett vilka mål du har. Motala ska vara en attraktiv och innovativ del av östgötaregionen där det är enkelt att bo och verka. Det är också vår drivkraft inom bildningsförvaltningen.
Verksamhet grundskola/särskola är en del av Bildningsförvaltningen. Verksamheten omfattar 21 grundskolor samt grundsärskola och det totala antalet elever är ca 4500. Fem av grundskolorna är högstadieskolor medan de övriga, med något enstaka undantag, omfattar åk F-6. I verksamheten ingår även fritidshem.
Karlslund skola (skolår F-5 och fritids) är den lilla skolan med hjärta och engagemang. Våra värdeord är hänsyn, respekt, artighet, ärlighet och hjälpsamhet som genomsyrar vår verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar som elevassistent till elever i behov av särskilt stöd både i och utanför klassrummet på lågstadiet (år 3). Du har ett nära samarbete med klasslärare och specialpedagog.
KVALIFIKATIONER
Du är utbildad elevassistent eller har annan relevant pedagogisk utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med mindre barn i behov av särskilt stöd inom skola. Du har kunskaper om NPF, lågaffektivt bemötande och ett positivt och inkluderande bemötande. Du trivs med att arbeta i lag och du känner dig lugn och trygg i din roll.
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Notera vikten av att du söker tjänsten digitalt via www.offentligajobb.se
Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.